הקשר בין מאפייני המזג והשינה של תינוקות בעת רכישת ההליכה

מזהה: 6598
מאמר חם

פרק 1: מבוא

מטרת מחקר זה הינה לבחון את הקשר בין איכות השינה לבין מאפייני מזג התינוק בעת התפתחות מוטורית מואצת - תחילת רכישת ההליכה. תהליך השינה הנו תהליך קריטי להתפתחות תקינה של התינוק, בריאותו הרגשית ותפקוד מערכת החיסון שלו (Davis et al., 2004). כאשר התינוק מגיע לגיל חצי שנה מתחיל תהליך התארכות מקטעי השינה, מעגל הערות-שינה של התינוק עובר מהיותו מבוסס על תחושת רעב ושובע אל מעגל סירקדיאני הנלמד על ידי רמזים חברתיים וזמני אור וחושך. ככל שגיל התינוק עולה הולכת שנתו ומתייצבת (Ficca et al., 1999).  

מאפייני המזג יציבים יחסית ונשמרים עקביים לאורך שנתו הראשונה של התינוק (Bornstein et (al., 2015 . ישנם חוקרים הטוענים כי איכות השינה משפיעה על מזג התינוק, וכי קשיי ויסות של מעגל ערות-שינה עלולים ליצור השלכות המתפרשות כמזג קשה (Goodnight et al., 2007; Sadeh, 1994). לעומתם, ישנם חוקרים הטוענים כי המזג הוא הגורם המשפיע על איכות השינה ומזג קשה מהווה גורם סיכון לפיתוח קשיי ויסות מעגל ערות-שינה (Touchette et al., 2009).

על פי Atun-Einy & Scher (2016) תינוקות הרוכשים מיומנויות מוטוריות מוקדם יחסית סובלים יותר מקשיי שינה בהשוואה לתינוקות הרוכשים את המיומנות המוטורית בשלב מאוחר יותר. כאמור, הקשר בין איכות השינה לבין מאפייני המזג מבוסס היטב בספרות המחקרית, המחקר הנוכחי בא לבחון האם קשר זה מתקיים גם בעת רכישת ההליכה.

 

תקציר

פרק 1: מבוא

1.1. שינה

1.2. הפרעות שינה בינקות

1.3. שיטות למדידת איכות השינה

1.4. מזג

1.5. הקשר בין שינה למזג

1.6. ראשית ההליכה

1.7. סיכום רציונל

1.7.1. שאלות המחקר

1.7.2. השערות המחקר

פרק 2: שיטה

2.1. משתתפים

2.2. גיוס וקריטריון השתתפות

2.3. כלי הערכה

2.3.1 שאלון פרטי רקע והתפתחות (נספח 1)

2.3.2 שאלון מזג (נספח 2)

2.3.3. שינה

2.3.4. ניתוח הנתונים

פרק 3: תרומה צפויה של המחקר

ביבליוגרפיה

נספחים

נספח 1 - שאלון פרטי רקע והתפתחות

נספח 2 - שאלון מזג

נספח 3 - Infant Sleep Questionnaire – ISQ

נספח 4 - יומן מעקב ערב-לילה

נספח 5 - שאלון הרגלי השינה (Morell, 1999) למילוי על ידי האם

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
בריאות הציבור | חינוך | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
10539
היקף עמודים:
37
מספר מקורות:
80
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.