השפעותיו של קורס הכנה המבוסס על סימולציות של תרחישים קליניים על יכולות התקשורת ותחושת המסוגלות העצמית בתקשורת של אחיות: ניסוי אקראי מבוקר.
המחקר הנוכחי עסק בנושא למידת יכולות תקשורת בקרב אחיות. מטרתו הייתה לבחון את השפעותיו של קורס הכנה מסורתי לעומת קורס הכנה המתבסס על סימולציות על יכולות התקשורת, המסוגלות העצמית והביצועים התקשורתיים של אחיות. שוער כי הנבדקות אשר עברו את קורס ההכנה שכלל סימולציות יפגינו הבדלים משמעותיים יותר ביכולות, בתחושת המסוגלות העצמית ובביצועים בתקשורת לעומת קבוצת הביקורת. אם כן, החוקרים שיערו השערות חד כיווניות שלפיהן ההבדל במדדים לפני הקורס ואחרי הקורס יהיה גדול יותר בקרב קבוצת הניסוי שעברה קורס הכנה הכולל סימולציות קליניות, לעומת ההבדלים בקבוצת הביקורת אשר עברה קורס תקשורת סטנדרטי.
המשתנים הבלתי תלויים היו: סוג הקורס, מגדר, גיל (נמדד בשנים), השכלה, מספר חודשים של עבודה בבית החולים הנוכחי, מספר חודשים מאז רישום כאחות מוסמכת, רמת המסוגלות במערכת הסיעוד הקליני, משכורת, ניסיון עם קורסי תקשורת בלימודים באוניברסיטה ובלימודים הקליניים וניסיון קודם ב- OSCE(מבחן מובנה שנועד לבדוק כשירות קלינית באמצעות התנהגות נצפית). המשתנים התלויים הם: יכולות התקשורת, תחושת המסוגלות העצמית בתקשורת, ביצועיים ב- OSCEוסיפוק מהלמידה.
סוג הקורס (מבוסס על סימולציות קליניות/ מבוסס על מקרים), מגדר (גבר/אישה),, ניסיון עם קורסי תקשורת בלימודים באוניברסיטה (כן/לא) ובלימודים הקליניים (כן/לא) וניסיון קודם ב- OSCEהם משתנים שמיים בעלי שתי רמות. השכלה, משכורת, ורמת המסוגלות במערכת הסיעוד הקליני הינם משתנים על סולם סדר.