מקור מאמר עיקרי:
Hillman C.H, Pontifex M.B, Castelli D.M, Khan MN.A, Raine L.B, Scudder M.R, Drollette E.S, Moore R.D, Wu C.T and Kamijo K. (2014). Effect of the FITKids Randomized Controlled Trial on Executive Control and Brain Function. Pediatrics, vol 134, p 1063-1071.
פעילות גופנית תורמת רבות לבריאות האדם. הולכות וגוברות ההוכחות כי פעילות גופנית בקרב ילדים מסייעת בתהליכים קוגניטיביים בגיל הצעיר ובגילאים בוגרים יותר. הפעילות גופנית נמצאה כמסייעת בתהליכי זיכרון, קליטת גירויים חדשים, קשב , מיקוד, קבלת החלטות וריכוז. ניתן למדוד זאת במחקרים על ידי בדיקת רשם מוח חשמלי. השהייה בין הגירוי לתגובה יכולה להעיד על רמת הקוגניציה של הנבדק. הפעילות הגופנית נמצאה בעלת השפעה חיובית על הרכיבים האחראים על תהליך הגירוי-תגובה (Hillman et al, 2014). למרות ההמלצות לביצוע פעילות גופנית אנו עדים לחוסר פעלתנות בקרב ילדים ואף התגברות של תופעת ההשמנה. במספר מחקרים נמצא כי ההשמנה משפיע בצורה שלילית על פעילות קוגניטיבית של המוח ולהשמנה השלכות בריאותיות נוספות. במחקר נמצא כי התפקוד הקוגניטיבי גבוהה יותר בקרב ילדים בעלי כושר גופני טוב יותר. בנוסף, ילדים הנמצאים בכושר גופני טוב יותר נמצאו מדויקים יותר, קשובים יותר וממקודים יותר (Krafft et al, 2014). על פי המחקרים בזכות ההשפעה החיובית של הפעילות הגופנית על גמישות המוח מומלץ לסגל הרגלי פעילות כבר בגיל הצעיר, בזכות גמישות המוח בגילאים אלה. בזכות פיתוח גמישות מוחית בגיל הצעיר, ניתן לספק פרשנות טובה יותר עבור סיטואציות שונות, פעולותיהם הקוגניטיביות מהירות יותר ומדויקות יותר (Hillman, Buck, Themanson and Castelli, 2009).