בחינת הקשר בין תלותיות וביקורת עצמית לבין שימוש בפייסבוק

מזהה: 3477
מאמר חם

נושא המחקר:

בחינת הקשר בין תלותיות וביקורת-עצמית לבין דפוסי שימוש בפייסבוק בקרב צעירים וצעירות בישראל.

סקירת ספרות ראשונית:

פייסבוק שנוסדה בשנת 2004 כרשת פנימית באוניברסיטת הארוורד הפכה לרשת החברתית המרכזית ביותר בעולם. זו אינה רק במת שיח או רשת חברתית. "זוהי מהפכה במלוא מובן המילה" (אלמוג, 2012). נכון לשנת 2014, לפייסבוק רשומים 1.28 מיליארד משתמשים שיכולים לעדכן סטטוסים, להגיב לתמונות, סרטונים, סטטוסים של משתמשים אחרים, ולשתף באלו שלהם. לפרסם עצמם ברשת החברתית (Tandoc, Ferrucci & Duffy, 2015), ובעיקר, לשמר קשרים חברתיים חרף המרחק הגיאוגרפי, תוך שליטה על משך ותכיפות האינטראקציות (Oldmeadow, Quinn & Kowert, 2013). מחקרים שונים החלו בשנים האחרונות לחקור לעומק את דפוסי השימוש בפייסבוק בניסיון לעמוד על גורמים שונים המשפיעים על דפוסים אלו. ביניהם, סגנונות התקשרות ומאפייני אישיות שונים. למשל, החצנה ופתיחות Ross, Orr, Sisic,) (Arseneault, Simmering & Orr, 2009, נרקסיזם ועוד (Ryan & Xenos, 2011). זאת, מתוך הנחה שהמאפיינים של פייסבוק מאפשרים לפתח ולשמר קשרים בינאישיים, גם במקרה של אנשים שיש להם בעיות בתחזוק קשרים בינאישיים (Moore & McElroy, 2012). בין השאר, בשל דיכאון (O'Keeffe & Clarke-Pearson, 2011).

בלאט ועמיתיו (Blatt, Quinlan, Chevron & McDonald, 1982) הבחינו בין שני סוגי דיכאון: דיכאון אנקליטי (תלותיות) ודיכאון אינטרוייקטיבי (ביקורת עצמית). דיכאון אנקליטי מאופיין בתחושה של בדידות, חוסר אונים וחולשה. מצב בו האדם חווה פחד מנטישה והישארותו ללא הגנה, ומנסה להתנהג בדרך שתגרום לאחרים להגן עליו ולהרגיע אותו. בעלי מאפיין זה זקוקים לנוכחות פיזית של האחר ולאספקה תמידית של חום ואהבה. 

65.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | פסיכולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1061
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.