חוקרים ביקשו ללמוד באמצעות ניתוח תוכן מה חושב הציבור הישראלי על פעילותם של ארגוני הסביבה בישראל
1. שאלת המחקר
האם הצעירים בישראל בעד פעילותם של ארגוני הסביבה המובילים בארץ: רשות שמורות הטבע, רשות הגנים הלאומיים והשירות לשמירת איכות הסביבה?
2. מערך המחקר
א. אוכלוסיית המחקר: מדגם ייצוגי של 45 נשים וגברים בגילאי 18-35, מכל המגזרים והקבוצות האתניות בארץ, בצורת שאלון ב- Google Forms, בקבוצות המתאימות לכך ב"פייסבוק". היתרון לסוג המדיה שנבחרה הוא שהרבה יותר נוח למצוא את אוכלוסיית המחקר האידיאלית בפחות זמן ויותר דיוק, ללא צורך הגעה למקום מסוים באופן פיזי, אלא דרך התכתבות בלבד.
הטקסטים נבחרו על-פי עיון מוקדם במאמרים איכותניים ותיאורטיים הקשורים לנושא. הטקסטים שנבחרו למדגם קשורים למחקרים איכותניים אחרים בנושאי הסביבה בישראל, ולהתנדבות ותרומה ל-3 ארגוני הסביבה הגדולים בישראל.
ב. ניתוח תוכן איכותני:
1. תמה מרכזית ראשונה: האם הצעירים בישראל בגילאי 18-35 תורמים כסף באופן קבוע לאחד מהארגונים של רשות שמורות הטבע, רשות הגנים הלאומיים או השירות לשמירת איכות הסביבה?
מהות התמה קשורה לשאלת המחקר המרכזית, בהנחה כי ישראלים התורמים לארגונים מסוימים, הם בעד המשך פעילותם בשטח. הטקסט מתוך המדגם המבסס את השאלה הנגזרת מהמחקר הראשי: "רצוי לחבר את שאלות המחקר להנחות התיאורטיות על ידי כתיבת תמצית קצרה של ההנחות התומכות בשאלות במחקר (או תמצית ההנחות התומכות בכל אחת מהשאלות המרכזיות" (שקדי, 2003), (נספח 1).
2. תמה מרכזית שנייה: האם בגילאי 18-45 בישראל המתנדבים לרשות שמורות הטבע, רשות הגנים הלאומיים והשירות לשמירת איכות הסביבה מרוצים מפעילות ארגונים אלו?
מהות תמה זו היא ההנחה העומדת בבסיס השאלה המרכזית, כי מתוך הצעירים בישראל התומכים בהמשך פעילותם של 3 הארגונים הגדולים למען איכות הסביבה והטבע, אחוז המתנדבים בגילאי 18-35, יהיו מרוצים מפעילויות 3 ארגונים אלו, מה שיחזק את נושא המחקר, מפני שהמתנדבים לוקחים חלק גדול בפעילות הארגון.
הטקסט שיחזק טענה זו לקוח מותך מחקרו של שקדי, והוא מתייחס לסוג השאלות הבוחנות, כלומר שאלות שהחוקר שואל במהלך המחקר על מנת לחשוף מאפיינים חשובים של התופעה הנחקרת, ובכדי לברר לעומק את ההנחות האפשריות במחקר, בדומה לשאלה זו.