האם יש קשר בין ייצוג מספר לבין סגנון חשיבה קוגניטיבית?

מזהה: 4520
מאמר חם

מבוא

ההבחנה בין אופן עיבוד מידע אנליטי לאיטי, לעיבוד מידע מהיר ואינטואיטיבי קיימת בספרות שנים רבות (Evans & Stanovich, 2013). בעוד שמחקר רב הוקדש לבחינת הבדלים בינאישיים בנטייה של בני אדם להעדיף עיבוד אחד על פני עיבוד אחר (Epstein et al., 1996), לא ידוע האם עיבוד המתרחש בסיטואציה אחת, עשוי לזלוג גם לסיטואציה אחרת. במילים אחרות, האם כאשר אדם מבצע עיבוד אנליטי לצורך החלטה מסוימת (לדוגמא, האם להשקיע במניה א או ב בבורסה), האם הדבר יגרום לו לבחור בעיבוד דומה גם בסיטואציה אחרת ? (למשל, האם לקנות מכונית חדשה ויוקרתית או לקנות מכונית משומשת?).

קיימת טענה בספרות על פיה ישנן שתי מערכות חשיבה: אחת מהירה ואינטואיטיבית, בעוד שהשנייה רציונאלית ואיטית (Evans & Stanovich, 2013). מערכות אלו, אשר עשויות לייצג מערכות שונות במוח האנושי (Epstein, 1994 בתוך Evans & Stanovich, 2013) חשובות במיוחד כאשר באים להסביר כיצד בני אדם מקבלים החלטות ומבצעים שיפוטים בתחומים שונים  (למשל, Chaiken & Trope, 1999). שתי המערכות מכונות בדרך כלל מערכת 1 ומערכת 2, כאשר מערכת 1 מתאפיינת בעיבוד מהיר, מקביליות, קיבולת גבוהה, אוטומטיות, אסוציאטיביות, אינה דורשת מעורבות של זיכרון עבודה, נוטה להטיות ותלויה בהקשר בעוד שמערכת 2 מתאפיינת באיטיות, קיבולת מוגבלת, דורשת זיכרון עבודה, מודעת, תגובות נורמטיביות, נשלטת, סדרתית ומופשטת (Evans & Stanovich, 2013). 

130.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
2124
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.