האם ישנו הבדל באופן בו מסוקרים אירועי ספורט בין אתרי ספורט לבין פורומים של ספורט, דרך התמקדות בשלושה אירועים

מזהה: 1470
מאמר חם

המחקר הנוכחי מבקש לבחון את ההבדלים בין אתרי הספורט לבין הפורומים המרכזיים בדיווח על אירועי ספורט מרכזיים, בדגש על שאלות של אובייקטיביות והקשר בין העיתונים המרכזיים לרשתות חברתיות.

שאלת האובייקטיביות העיתונאית הינה שאלה נושנה, אשר נחקרה במשך שנים רבות ועדיין אין מסקנה חד משמעית. יש הטוענים כי אובייקטיביות בדיווחים תקשורתיים הינה בעלת חשיבות מהמעלה הראשונה, בעוד שאחרים גורסים כי דבר זה אינו באמת אפשרי, וכל דיווח, גם הפשוט והקצר ביותר, נמצא תחת אג'נדה כלשהי של הכותב, אשר מתבטאת גם בבחירת המילים הפשוטות ביותר. מנגד, מול העיתונאים נמצאות הרשתות החברתיות, אשר כלל לא עסוקות בשאלת האובייקטיביות מאחר שכל אחד יכול לכתוב בהן, ולא מצופה מאיש להסתיר את דעתו ולהיות אובייקטיבי. בתקשורת הספורט, שאלת האובייקטיביות תופסת פנים אחרים, מאחר שלא מדובר בהכרח באג'נדה פוליטית או שייכות מפלגתית, אך עדיין לכותבים יש עמדות ודעות שלהם כאנשים פרטיים, אשר עשויות להתבטא בבואם לדווח על אירועי ספורט. גם כתבי ספורט, אשר אינם נחשבים לעיתונאים האיכותיים ביותר, משתמשים בכלים של שפה ורטוריקה על מנת להעביר רעיון, ונשאלת השאלה עד כמה אובייקטיביים הם יכולים להיות בדיווחיהם.

מחקר זה יאפשר הצצה לאופן בו מדווחים על אירועי ספורט בתקשורת הממוסדת לעומת הפורומים שאינם נחשבים למקור רשמי, ודרך כך להבין את ההשפעה של רשתות חברתיות על האופן בו צורכים דיווחים על אירועי ספורט בימינו, היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה וההתנהלות של הלוקחים בהן חלק.

מבוא

סקירת ספרות

אובייקטיביות בתקשורת

תקשורת ורשתות חברתיות

תקשורת הספורט

מתודולוגיה

ממצאים

ירדן ג'רבי זוכה באליפות העולם בג'ודו, 2013

מכבי תל אביב זוכה ביורוליג, 2014

אוהד כדורגל מכה את השחקן ערן זהבי במגרש, 2014

דיון

סיכום

ביבליוגרפיה

נספח א' – רשימת כתבות ודיונים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
ספורט | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
9497
היקף עמודים:
24
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.