הצרכים אותם ממלאה הרשת החברתית 'פייסבוק' - קבוצת תמיכה פופולארית להורים, בשם 'מדברים על חיסונים'

מזהה: 4538
מאמר חם

אחת מהתופעות שמאפיינות את השינוי הגדול ביותר שחווים הורים (ויש שיגידו, האנושות בכללותה), היא זו הטכנולוגית, אשר מתקדמת, מתפתחת ומשתנה בקצב היסטורי, אשר מביא לשינויים רבים בדרך שבה הורים מסוגלים, בין היתר, לשוחח עם הורים אחרים, להתעדכן בנוגע למצב של בני משפחתם. הדבר נכון במיוחד עבור הורים חדשים יחסית, או טריים, אשר עוברים קשיים מגוונים הנובעים מעיקר מחוסר ידע וחוסר ניסיון הנובע מכך שמעולם (רובם) לא התנסו בטיפול של אדם אשר למעשה תלוי בהם באופן מוחלט, כפי שקורה עם ילדים בגילאים אלו (ברק, 2006). הורים אלו, אשר גם ברובם נמצאים בשלבים קריטיים במיוחד של מסלול הקריירה שלהם (נחלה שבעבר הייתה שייכת לגבר וכיום שייכת במידה רבה לשניהם גם יחד), מחפשים דרכים לקבל סיוע ותמיכה, אשר מאופיינת לעיתים בצורות רגשיות ונפשיות, לעיתים פיזיות, ולעיתים מקצועיות. במידה רבה, סיוע זה כיום מסוגל להגיע דרך רשת האינטרנט (גלאון וכהן, 2012).

הרשתות החברתיות, כהמשך ישיר למהפכת האינטרנט, התפשטו לחיי היום עקב התפתחותן מצד אחד, ועקב התפתחות הטלפון הסלולארי, אשר מאפשר להיות נגיש ולקבל מידע בצורה מהירה ונוחה בכל מקום בעולם. בצורה זו, הרשת החברתית, ובראשה רשת ה-'פייסבוק', היוותה ומהווה למעשה כדרך להשיג מידע ולשתף מידע, כפי שמעולם לא היה ניתן לעשות כן. קבוצות תמיכה, במיוחד ברשת החברתית הזו, הפכו לצורה נפוצה לתמיכה, במיוחד עבור הורים, אשר חשים לא אחת בודדים בהתמודדותם, למרות שהקושי אותו הם חווים הוא כה נפוץ (Aharony & Gazit, 2016).

 

מבוא

1.        סקירת ספרות

1.1.         הורות, קשיים וטכנולוגיה

1.2.         רשתות חברתיות

1.3.         התקשרות ותמיכה

1.4.         קבוצות תמיכה והשפעתן 

1.5.         פולמוס החיסונים וקבוצת מדברים על חיסונים בפייסבוק

1.6.         סיכום והצגת שאלת המחקר

2.        מתודולוגיה

2.1.         משתתפי המחקר

2.2.         כלי המחקר

2.3.         ניתוח באמצעות ניתוח תוכן

2.4.         סוגיות אתיות

3.        ממצאים – חלקי מאד

3.1.         התנגדות לחיסונים

4.        דיון ומסקנות

5.        ביבליוגרפיה

נספחים

נספח א': מודעות המשתתפים

415.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | בריאות הציבור | מערכות מידע | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
6657
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.