יכולות קוגניטיביות בילדים:
האינטראקציה בין ילדים למטפלים נדונה הרבה בהקשר של ההתפתחות הקוגניטיבית. ישנו קשר בין מידת ההתפתחות אצל ילד לבין הטיפול שהוא מקבל והגורם שממנו הוא מקבל את הטיפול. את איכות הטיפול בילד מודדים בדרך כלל על ידי מאפייני של הקשר שבין ילד למטפל המבוגר. המטפל יכול להיות במקרה הזה הורה או גם מישהו אחר. המאפיינים המגדירים טיפול טוב בילד, כוללים בדרך כלל גילוי רגישות והיענות לצרכי הילד. טיפול טוב הוא כזה שיודע לזהות את הסימנים אצל הילד ולהבין מה הוא צריך ולהעניק לו את זה. המאפיינים הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בהשפעה חיובית על הילד, יצירת אינטראקציה מילולית וחברתית וכן פיתוח היכולת הקוגניטיבית. ההתייחסות לטיפול אצל תינוקות, מקבלת חשיבות רבה שכן שנותיו הראשונות של הילד, הן מעצבות במיוחד. בשנים אלו נקבעות יסודות השפה וכן גם התפקוד הקוגניטיבי. למעשה את אוצר המילים בשפה רוכש הילד בשנתיים הראשונות לחייו. השנתיים הראשונות בחייו של אדם, משפיעות רבות על התפתות המוח שלו. ההתפתחות של המוח יכולה להתקיים בצורה תקינה כאשר הילד ניזון מהסביבה. לכן ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע לתפקוד קוגניטיבי טוב לבין איכות הטיפול והסביבה של הילד. הקשרים במוח המאפשרים ליצור תפקוד קוגניטיבי טוב קשורים אם כן לסביבה שממנה הילד ניזון. על מנת לפתח יכולת של שפה ותפקוד קוגניטיבי תקין., יש צורך ביצירת הגירויים הנכונים לכך. לטיפול בילד בשנים הראשונות לחייו יש בשל כך השפעה רבה כי מי שטפל בילד הוא זה שצריך לספק לו את הגירויים הנכונים והמתאימים להתפתחות (JSTOR, 2000, p.960).