הקשר בין שימוש בפייסבוק לביצועים באקדמיה בקרב נשים וגברים

מזהה: 5979
מאמר חם

אם נביט על אורח החיים שלנו ושל הסובבים אותנו, ככל הנראה נבחין כי הרשתות החברתיות ממלאות נפח גדול מסדר היום.כיום, אפשר למצוא ברשתות החברתיות מענה כמעט לכל דבר- קבוצות תמיכה, הדרכות, איתור חברים מהעבר, יצירת קשרים חדשים, מציאת זוגיות ואפילו קבלת הצעות עבודה. לא תמיד אנחנו שמים לב עד כמה הרשתות החברתיות מהוות חלק אינטגרלי מחיינו. כיום, כמעט בכל סמארטפון מותקנות אפליקציות של רשתות חברתיות שונות, ואנו גולשים בהן באופן יום יומי, תדיר, וכמעט אוטומטי. יש אופנים רבים לשימוש ברשתות החברתיות; לדוגמה, יכול להיות שימוש אקטיבי או פאסיבי, נוכל ליצור קשרים עם אנשים חדשים או להתמקד בחברינו הותיקים, לשתף רבות על חיינו או להתמקד במעלליהם של אחרים.
מרבית הצעירים, ובכללם גם הסטודנטים, מתחזקים חשבון לפחות ברשת חברתית אחת (Pew Research Center, 2013). בהתחשב בהנחה שלמידה לתואר אקדמי היא דבר תובעני הדורש שעות למידה ותרגול רבות, ניתן להסיק כי סטודנטים באקדמיה זקוקים למרבית הקשב והמשאבים שלהם לצורך תפקודם הלימודי השוטף. מתוך כך, עולה השאלה האם הפעילות ברשתות החברתיות, ובפייסבוק בפרט, אשר עשויה לגזול מאיתנו זמן ומשאבים רבים, עלולה לפגוע בהצלחה בלימודים האקדמיים? או שאולי לפעילות בפייסבוק יש איכויות אשר דווקא מועילות להצלחה בלימודים?
מחקרים אשר שאלו שאלות אלו והתמקדו בתדירות השימוש בפייסבוק לא העלו תשובה חד משמעית לשאלה זו (Ainin, et. al., 2015). לעומתם, מחקרים אשר התמקדו בסוג הפעילות בו הסטודנטים עוסקים בפייסבוק, מצאו חלוקה מסויימת של פעילויות שמסייעות להצלחה בלימודים ופעילויות שמפריעות להצלחה בלימודים (junco, 2012).
 

95.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | חינוך | מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1492
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.