ממ"ן 13- תרבות, תקשורת ופנאי בישראל
סקירת ספרות
מהפכת האינטרנט והטכנולוגיה היוו מהפכות של ממש בתחומים שלמים בחיים האנושיים, כאשר את אחד מהשינויים הגדולים ביותר ניתן לראות באופן בו אנשים צורכים מוצרים שונים, כולל הבחירה ביעדי התיירות שלהם. תעשיית התיירות נתפסת כאחת מהתעשיות שהושפעו באופן הבולט ביותר ממהפכת הטכנולוגיה בכלל, והופעתן של המדיה החדשה והרשתות החברתיות בפרט (Bizirgianni and Dionysopoulou, 2013; Mizrachi and Sellitto, 2015; Kaur and Kaur, 2016). הגישה למידע רלבנטי ועדכני מאפשרת לאנשים לקבל החלטות משמעותיות בנוגע לתכנון הנסיעות שלהם ומאפייני הרשתות החברתיות (מיידיות, גישה קלה מכל מקום, כולם יכולים להשתתף, המשתתפים מעודדים ליצור תוכן בעצמם) משנים את תעשיית התיירות ואת האופן בו היא התנהלה. בהתבסס על כך, הצעת המחקר הנוכחית עוסקת באופן בו גורמים מסחריים כמו אתרי תיירות ומפעילי אטרקציות תיירותיות עושים שימוש באמצעי המדיה החדשים, ובפרט דפים ברשת פייסבוק, לטובת השגת רווחים וקידום מטרותיהם. עצם הדיון בשימושים מסחריים של הרשתות החברתיות על ידי גורמים כדוגמת תעשיית התיירות והמשמעויות הנלוות לכך נשען על אימוץ גישה ביקורתית כלפי תקשורת ומדיה.
הנחת יסוד של עבודה זו היא שעל אף השוני בין המדיה המסורתית למדיה החדשה, והרשתות החברתיות בפרט כייצוג הבולט שלה, ניתן להחיל את התובנות של הגישה הביקורתית הקלאסית בלימודי תרבות כלפי תרבות ותקשורת גם על המדיה החדשה. ראשית יש להבין את אותה ביקורת. ההוגה הבולט בגישה זו, אדורנו (2000) רואה את כל תעשיית התרבות כמניפולטיבית וכזו המשרתת את האליטות (בעיקר הכלכליות) במסווה של בידור.