השימושים שמבצעים סטודנטים בקבוצת לימוד לא פורמאלית בפייסבוק, והקשר בין שימושים אלה לבין הלמידה המסורתית

מזהה: 2339
מאמר חם

סקירת ספרות

א.      צריכת תקשורת והקשר בין הספרה הפרטית לספרה הציבורית

מאמרו של סילברסטון "מצופים לצרכנים"  (Silverstone, 1996).מתמקד בטלוויזיה ובאופן שהיא מחברת את הספרה הביתית (מרחב ביתי) עם הספרה הציבורית. לטענתו בעבר הייתה הפרדה בין שתי הספרות, כיום טכנולוגיות תקשורת יוצרות חיבור בין הספרה הביתית לציבורית וממלאות צרכים אינטגרטיביים עבור הצרכנים הביתיים. סילברסטון  (Silverstone, 1996)מדבר על כך שאמצעי תקשורת שונים מתווכים ומאזנים בין הספרה הציבורית לספרה הפרטית. התקשורת מביאה את סדר היום הציבורי לתוך הבית, ניתן לדון, לעסוק ולפרש נושאים שונים המועלים בתקשורת ובהמשך ניתן לגבש עמדות פוליטיות וחברתיות ביחס לסוגיות ציבוריות. בצורה כזו צריכת התקשורת מאפשרת למשפחה להרגיש חלק מקהילת הצרכנים ברמה הלאומית.

במחקר זה אעסוק באופן השימוש של סטודנטים בפייסבוק לצרכי למידה, ובקשר בין למידה זו לבין הלמידה המסורתית אותה הם מבצעים במוסד האקדמי. כך, אוכל לבדוק את הקשר בין הספרה הציבורית, במקרה זה האוניברסיטה עצמה, לבין הספרה הפרטית שהיא השימוש בפייסבוק, באופן אישי ואינדיבידואלי לצרכי לימוד. על פניו , נראה כי הפייסבוק, בעצם מהותו, שובר את ההבחנות שיצר סילברסטון  (Silverstone, 1996) בין ספרה פרטית לציבורית, שכן הפייסבוק מהווה חיבור ושילוב בין השניים. אם סילברסטון טען כי הטכנולוגיה התקשורתית מתווכת בין הספירה הציבורית לבין הספירה הביתית ומאזנת ביניהן, דבר זה מגיע לביטוי רב בפייסבוק, ובמחקר זה אבחן את הקשר בין הספרות הללו.  

מאמרם של מאירוביץ' ומגוויר "אמצעי תקשורת, מקום ורב תרבותיות" (Meyrowitz  and Maguire 1993).  תומך גם הוא בדעתו של סילברסטון  (Silverstone, 1996)  ורואה את הטלוויזיה כמדיום כזרז של שבירת גבולות חברתיים בין קבוצות שונות. כך, לדעתם של הכותבים הטלוויזיה אפשרה הומוגניזציה של קבוצות שונות החופפות באיבוד הזהות האישית וטשטוש אחד לתוך השני. 

110.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1735
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.