חווית ההיכרות ברשת האינטרנט של בוגרים בעלי מוגבלות פיזית וחושית

מזהה: 7509
מאמר חם

מטרת המחקר הינה להעמיק ולבחון את חוויותיהם של בעלי מוגבלויות – פיזיות וחושיות, בתהליך ההיכרויות באינטרנט, בהשוואה להיכרויות פנים אל פנים, תוך התחקות אחר האתגרים והקשיים הניצבים בפניהם. אי לכך שאלת המחקר מנוסחת באופן הבא: כיצד באה לידי ביטוי חוויית ההיכרות ברשת האינטרנט (להלן: אינטרנט) בקרב בוגרים בעלי מוגבלות פיזית, וכיצד הדבר נבדל מהיכרויות פנים אל פנים?.

בעלי מוגבלויות מתקשים לנהל אורח חיים תקין, שכן הם נתקלים באתגרים וקשיים תפקודיים, ובכלל זה קשיים רגשיים ונפשיים. הם חווים קושי בתקשורת בינאישית, שכן הם לעיתים נעדרים ממיומנויות חברתיות המשליכות על תחושותיהם וחוויותיהם האישיות (Davis & Hoffman, 2019; Yildiz & Duy, 2013). נראה כי עם התפתחות הטכנולוגיה, מכשירים, התקנים ואפליקציות מותאמים נגישים יותר לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות שונות. הדבר מסייע להם לתקשר ולהיות נגישים למידע, ומצליח לשפר ולו במעט את חייהם ותחושת השייכות לקהילה ולחברה. בעת האחרונה אנו עדים לעוד ועוד אנשים בעלי מוגבלויות שונות שעושים שימוש תכוף יותר ברשתות החברתיות, שבעזרתן הם רוכשים ידע, מתעדכנים ויותר מכל יוצרים חברויות וקשרים זוגיים ומיניים (Abraham et al., 2021).

הרציונל העומד בבסיס מחקר זה הינו החשיבות שיש בהכרת נושא זה והבנתו לעומק. זאת במטרה לקדם את מגמת ההכלה והשילוב המלא של בעלי מוגבלויות בכל תחומי החיים, ולהוביל לשינוי ביחס החברה כלפיהם.

 

מבוא

סקירת ספרות

1. אנשים בעלי לקויות פיזיות וחושיות – מאפיינים, אתגרים ויכולות

1.1 אדם בעל לקות שמיעה

1.2 האדם בעל לקות ראייה

1.3 האדם בעל הלקות הפיזית

2. היכרויות באינטרנט

מטרת המחקר ושאלת המחקר

מתודולוגיה

שיטת המחקר

אוכלוסיית המחקר

כלי המחקר

הליך המחקר

ניתוח נתונים

אתיקה

מגבלות המחקר

ממצאים

דיון

סיכום

מקורות

נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | עבודה סוציאלית
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
21035
היקף עמודים:
49
מספר מקורות:
45
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.