פעילות גופנית היא פעילות אשר נועדה לשפר את היכולת הגופנית של האדם, בין אם באמצעות פעילות אירובית או אנאירובית. לפעילות הגופנית יכולה להיות השפעה על ההיבטים המנטליים של האדם ועל התחושה שלו לא פחות מאשר היבטים פיזיים. פעילות ספורטיבית היא פעילות גופנית אשר נעשית לצורך הישגיות. כלומר מדובר בפעילות גופנית אשר כוללת גם התמודדות עם גורמים אחרים או עם רצון להגיע להישגים מסוימים, ולכן היא מציבה אתגרים עבור העוסקים בפעילות זו.
כיום ברור לכל האפשרויות הטובות והיתרונות הטובים אשר יכולים לנבוע מן פעילות הגופנית עבור בוגרים ובני נוער יחדיו. מחקרים מן העשורים האחרונים, ואשר יתוארו במהלך עבודה זו מראים באופן ברור כי ביכולת של הפעילות הגופנית והפעילות הספורטיבית לשפר גם היבטים מנטליים ואחרים עבור נערים באופן כללי ונערים אשר נמצאים בסיכון באופן פרטני. תרומה מנטלית זו הינה חשובה יותר לנושא עבודה זו מאחר ותרומה זו עשויה לסייע לילדים ונערים אשר נמצאים בסיכון לשפר את מצבם החברתי ולהוציא אותם, בשאיפה, ממעגל הסיכון.
בני נוער נמצאים באופן טבעי במצב בחיים בו הזהות והאישיות שלהם מתעצבת. לאירועים אשר קורים במהלך אותם השנים יש השפעה רבה מאוד על עיצוב הזהות והאופי של אותם הנערים. כאשר ילדים נמצאים בסיכון במהלך גיל ההתבגרות הסיכוי שלהם ליצור לעצמם עתיד טוב יותר מוטל בספק. אם בני הנוער זוכים ליחס מחזק בגיל הזה, אז הם משפרים את הסיכויים שלהם להצליח בחיים ולהיות גורמים חיובים בחברה.
מבוא
אתגרים בגיל ההתבגרות
בני נוער בסיכון
נשירה מבתי ספר
חיזוק בני נוער
פרק שני: תרומת הפעילות הספורטיבית להיבטים פיזיים ומנטליים בקרב האדם
תרומה גופנית
תרומה מנטלית
פרק שלישי: יכולת תרומת הספורט לבני נוער. השפעות חברתיות, מנטליות ואחרות
חינוך גופני
ספורט כמקדם ערכי
תכניות ספורטיביות לבני נוער בסיכון
ביקורת כלפי פעילות ספורטיבית
סיכום
ביבליוגרפיה