ייצוג תרבות העישון בתקופות היסטוריות שונות בעיתונות הישראלית

מזהה: 4306
מאמר חם

בעידן המודרני הנשלט על-ידי דימויים, מדיה וצריכה מוגברת הפכה הפרסומת לכלי בעל עוצמה. הדימויים המופיעים בפרסומת מאפשרים ללמוד על החברה והתרבות שהפיקה אותם. הפרסומת משמשת לא רק אמצעי שכנוע למכירת מוצרים, אלא היא גם מקדמת רעיונות ועולם ערכים. הפרסומת מגייסת מציאות ערכית לפי צרכיה. הדימויים בה מיושמים על פי שינויים חברתיים תרבותיים, והיא בעלת אופי משתנה. היא נעזרת במערכות סמלים כדי ליצור אשליות ולהציע הרבה יותר מאשר תיאור עובדתי, מסיבה זו ניתן לאתר באמצעותה ערכים עיקריים ותפיסות עולם של חברה מסוימת בתקופה נתונה, לבחון את אותה חברה, וללמוד על השינויים החלים בה (זאבי, 2018).

מתוך כך, עבודה זו מבקשת להתמקד בז'אנר הפרסומת, כמי שעשוי ללמד על שינויים שחלו בחברה הישראלית בכל הנוגע לתפישה התרבותית של סיגריות ועישון סיגריות. השערת המוצא של המחקר הינה כי בעוד שסיגריות רגילות מביאות איתן ערכים שליליים בזמנים אלו, חלו במהלך השנים איסורים שונים ואי לגיטימציה בשל מודעות חברתית, הסיגריות האלקטרוניות הינן מוצר חדש יחסית שמתאפיין כמוצר חדשני ו"נקי". בעבודה זו אני מעוניינת לעקוב אחר השינוי התרבותי שחל בהתייחסות לסיגריות השונות ולעישון בכלל במהלך השנים שבא לידי ביטוי בפרסומות השונות. שאלת המחקר מבקשת לבחון מה הם השינויים שחלו בייצוג תרבות העישון בתקופות היסטוריות שונות בעיתונות הישראלית?

על מנת לבדוק שאלה זו- ראשית, תוצג סקירת ספרות תיאורטית אשר תעסוק בנושאים של עישון וסגנון חיים, עישון ובריאות, חקיקה בנושאי עישון, עישון וצעירים ועישון ומגדר. כמו כן, תעסוק סקירת הספרות בנושאים הנוגעים לז'אנר הפרסומת- בפרסומת כז'אנר וכתוכן ובפרסומות שהציגו עישון לאורך השנים. 

 

מבוא

סקירת ספרות

עישון וסגנון חיים

עישון ובריאות
חוק ורגולוציה
עישון וצעירים
עישון ומגדר

פרסומות כז'אנר וכתוכן

פרסומות כז'אנר
פרסומת כתוכן

מתודולוגיה

שאלת המחקר
שיטת המחקר
שדה המחקר

ממצאים

פרסומות משנות הארבעים
פרסומות משנות השמונים
פרסומות משנות האלפיים

דיון ומסקנות

רשימת מקורות

נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9382
היקף עמודים:
45
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.