ייצוגים של ספורטאיות בתקשורת הספורט

מזהה: 5006
מאמר חם

 

מטרת פרק זה היא להבין את התפיסות המגדריות המוטמעות בספורט כשדה חברתי. כפי שפרק זה יראה, ההטייה המגדרית מבוססת על מספר גורמים אשר השפעתם קיימת עד היום. אמנם, במאה השנים האחרונות ישנו שינוי ניכר במעמד הנשים וביחס לספורט נשים, אך התפיסות המגדריות המסורתיות עדיין קיימות ומשפיעות. הבנת רקע זה היא הכרחית על מנת לעסוק בשאלת המחקר של עבודה זו שעוסקת בייצוגים של ספורטאיות בתקשורת הספורט מתוך הנחה שאופן הסיקור התקשורתי של ספורט הוא שיקוף ושעתוק של התפיסות המגדריות הקיימות.

ספורט כזירת מאבק מגדרית

ספורט, כמו כל זירה ציבורית, הוא זירה למאבקי כח ושליטה, במקרה זה- מגדריים. באופן מסורתי ספורט מקושר ומשויך לגבריות (גלילי ואחרים, 2000 Pringle, 2017;). על פי ברנשטיין וגלילי ((Bernstein and Galily, 2008 מדובר בתפיסות מיושנות על פיהן גברים נעלים על נשים מבחינה ביולוגית ו"העיסוק של גברים בספורט הוא תופעה טבעית, בעוד ההשתתפות הנשית בזירה חברתית זו היא חריגה" (שם: 176). תפיסות שכאלו מדגישות את ההלימה הגבוהה בין תכונות הנחשבות לגבריות לבין התכונות והדרישות הנתפסות מאתלטים (ואתלטיות): כח פיזי, תחרותיות, חוסן נפשי, זריזות ומבנה שרירי (Tamir at el, 2017). על פי שרר ובלקבורן (Scharrer and Blackburn, 2018) ספורט מזוהה עם תוכנות הנתפסות כגבריות כאגרסיביות, תחרותיות וכח. תמיר ואחרים (2017) מזהים בנוסף גם קשר חזק בין עולם הספורט ועולם הצבא כדוגמא נוספת לקישור החזק הקיים בין גבריות וספורט. 

 

תוכן עניינים

פרק 1: ספורט ומגדר

פרק 2: תקשורת הספורט וייצוגים מגדריים

פרק 3: שאלת המחקר

פרק 4: ממצאים

פרק 5: דיון ומסקנות

פרק 6: רשימת מקורות

400.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
6445
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.