למרות יישום רחב של תכניות תשלום-4-ביצוע (P4P) במערכות בריאות רבות בעשור האחרון, סקירות שיטתיות שנערכו הראו כי עדויות להשפעת P4P על מצב בבית החולים עדיין מוגבלות. מרבית המחקרים שבדקו תכניות P4P בבית חולים עסקו בנושאים של תכונות עיצוב, כמו גודל ומבנה תמריץ, או בחירת מדדים. מטרת ההערכות הללו הייתה להראות את ההשפעות הישירות של P4P על היבטים ספציפיים של איכות הטיפול.
המחקר שלנו בוצע בהקשר לתכנית IFAQ הצרפתית (Financial Incentive for Quality Improvement) שהוצגה בנובמבר 2012 כתוכנית ה- P4P הראשונה שנערכה לבתי חולים. המאמר שלנו נועד (1) לזהות את עמדותיהם של מנהיגי בתי החולים כלפי P4P בכלל ולקראת תכנית הפיילוט, (2) לבחון תהליכי הפצת מידע בתוך בתי חולים, כולל מדידת הכרת הצוות לתכנית ופעולות מתקנות שכבר הוצבו במקום, (3) לחקור את האסטרטגיות השונות לשיפור האיכות בבתי חולים. המטרה – להעריך תכנית פיילוט של יישום P4P ב-222 בתי חולים. המחקר כלל שאלון בקרב ארבעה מנהיגים בכל בית חולים, בשילוב עם ניתוח איכותני שבבסיסו 33 ראיונות מובנים למחצה שנערכו עם צוות בארבעה בתי חולים שהשתתפו.
התוכנית IFAQ כללה בתי חולים לטיפול אקוטי ברחבי הארץ, ונתמכה על ידי משרד הבריאות הצרפתי והרשות הלאומית לבריאות. במהלך הסקר חקרנו את מנהלי בתי החולים הכוללים מנכ"לים, קציני רפואה ראשיים (CMO), קציני איכות ראשיים (CQO) וקצינים סיעודיים ראשיים (CNO). ראשית, ריכזנו צוות מומחים (שני רופאים, סטטיסטיקאי, שני חוקרים בכירים) כדי להעריך את השאלון. שנית, תוקף התוכן נבדק על ידי שליחת השאלון לקבוצה קטנה של משיבים (n = 10) כדי להבטיח שהשאלות היו רלוונטיות. הערותיהם נותחו והשאלונים הותאמו בהתאם. השאלון כלל 31 שאלות (טבלה C בחומר נוסף).