כניסתן של נשים לשוק העבודה - ניתוח איכותני של ראיונות

מזהה: 3480
מאמר חם

ניתוח הראיונות הוביל לשלוש תמות משותפות לכל המרואיינות המלמדות על תפיסתן לגבי היבטים שונים של כניסת נשים לשוק העבודה. התמה הראשונה עוסקת בשאלה העקרונית הבולטת ביותר עבור נשים האם לתת עדיפות בחייהן למשפחה או לקריירה. בתוך תמה זו נמצאו שתי תתי תמות המייצגות את עדותן של המרואיינות בנושא ההתלבטות בין התחומים. תת תמה אחת מצביעה על מקומו של ערך המשפחתיות בהתלבטות של נשים לגבי הכניסה לשוק העבודה. תת התימה השנייה קשורה לערך הבחירה, כלומר עצם היכולת של נשים להחליט על המסלול המתאים להן ולהילחם עליו. התמה השנייה עוסקת באפשרות של שילוב בין השקעה במשפחה לבין ניהול קריירה במקביל. מדברי המרואיינות עלו תת תמה המתארת היתכנות של השילוב לצד תת תימה המתייחסת להשלכות השונות של הניסיון לשלב בין משפחה לקריירה. אם לתמה הראשונה שייכות אמירות במונחים של התמקדות באחד המסלולים (משפחה או קריירה), הרי שתמת השילוב מציעה מצב של עיסוק בשניהם בו זמנית (משפחה וגם קריירה). בנוסף לסוגית הבחירה לעומת השילוב, העלה ניתוח הראיונות גם תפיסות של המרואיינות לגבי נושא השוויון בין נשים לגברים. תמת השוויון המגדרי אמנם מתבססת במידה מסויימת על ניסיונן של המרואיינות, אך מייצגת בעיקר השקפה כללית על המציאות התעסוקתית של נשים לעומת תמות הבחירה והשילוב המלמדות על החוויה האישית של כל מרואיינת. שלוש התמות יחד מגבשות תמונה רחבה של מרכיבי התפיסה השונים לגבי מצבן של נשים בשוק העבודה.

105.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
מגדר | מנהל עסקים כללי | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1709
היקף עמודים:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.