מאפייני השיח של בנות צעירות בפייסבוק בנוגע להפרעות אכילה

מזהה: 3276
מאמר חם

הפרעות אכילה הן הרעה החולה של העולם המערבי. אידיאל היופי והרזון מוביל בנות רבות, בעיקר בגיל הנעורים (זהו הגיל עם השכיחות הגבוהה ביותר לתחילתן של הפרעות אכילה) לפתח הפרעות מסוגים שונים. להפרעות אכילה אחוזי התמותה הגבוהים ביותר מבין כל המחלות הנפשיות.

עבודה זו עוסקת בהפרעות אכילה כאשר שאלת המחקר אשר תבחן במסגרתה היא: מהם מאפייני השיח של צעירות מרחבי העולם בתגובות בפייסבוק לבנות הסובלות מהפרעות אכילה בשנת 2017?

במסגרת העבודה יחקרו כאמור שלושים תגובות של צעירות לתמונות של בנות הסובלות מהפרעות אכילה. כל התגובות הועלו כאמור בקבוצות הקשורות בהתעסקות בהפרעות אכילה (קבוצות "פרו אנה").

הנחת העבודה היא כי השיח אשר ינותח יימצא בעיקר כשיח המעודד להפרעות אכילה. הנחה זו נגזרת מהעובדה שאידיאל היופי בעולם המערבי מקד רזון. פרסומות ודוגמניות מציגות ללא הרף גוף רזה וצנום תוך שסלבריטאיות למיניהן מציגות תהליכי דיאטה לרבות מפרסמות חומרי דיאטה כדי לדרבן בנות ללכת בדרכן.

•         קהילות מקוונות ואתרי קבוצות בנושאי הפרעות אכילה ואנורקסיה ימצאו כמעודדות הפרעות אכילה בקרב צעירות מרחבי העולם בשנים האחרונות.

•         צעירות בעלות דימוי עצמי אשר פעילות ברשתות החברתיות יחשפו יותר לטקסטים, תמונות, ותגובות המעודדות ותומכות בהפרעות אכילה.

•         הפרעות אכילה עוזרות להשיג יעדים חברתיים ומגדילה את הפופולריות החברתית.

תרומתה של עבודה זו עשוי להיות בהבנת מאפייני השיח של בנות צעירות בפייסבוק בנוגע להפרעות אכילה כאשר מהבנה זו ניתן יהיה לגזור את גורמי הסיכון אליה חשופות נערות בפייסבוק.  חשיפה של מאפייני השיח עשויה לתרום בהתאמת הפעילות ברשת של בנות נוער ואף בהגבלתה בכדי להפחית את הסיכוי שלאו תפתחנה הפרעות אכילה עקב חשיפה לתכנים המסוימים.

 

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

התפתחות הרשתות החברתיות

הרשת החברתית פייסבוק

גיל ההתבגרות

הפרעות אכילה

הרשת החברתית והפרעות אכילה

גיל ההתבגרות

שאלת המחקר

מתודולוגיה

ממצאים

דיון וסיכום

בבליוגרפיה

נספחים

505.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
אינטרנט | בריאות הציבור | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
8097
היקף עמודים:
37
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.