שאלה מס׳ 1
סעיף א׳: לפייסבוק, כמו לכל רשת חברתית אחרת (אם כי באופן מצומצם יותר, נוכח מגוון השימושים הקיימים ברשת זו, לעומת הנטייה של רשתות חברתיות אחרות להיות מבוססות נושא או רעיון ספציפי יותר), יש גיוון עצום באופן שבו זו מסוגלת ללמוד על המשתמשים שלה, וכך לנצל ידע זה להשפיע על התנהגותם (למשל, אחת המטרות העיקריות של פייסבוק היא להשאיר את המשתמשים כמה שיותר בתוך דפי האתר או האפליקציה) או להביא אותם לכדי התנהגות צרכנית בהתאם לצרכים של המפרסמים שלה. דרך אחת למשל, היא באמצעות בחינה של המידע אותו מחפש המשתמש. פייסבוק מסוגלת (אם כי רבים מאמינים כי תהליך זה רק בתחילת דרכו והפוטנציאל שלו) להצליב מידע שונה וכך ליצור הבנה, לא רק לגבי אופיו ומאפייניו הדמוגרפיים של המשתמש, אלא גם באופן שמאפיינים אלו נוטים להשתנות לאורך זמן (אדם אינו נשאר סטודנט כל חייו, ואף לא במצב משפחתי זהה, וכדומה). כך למשל, עשוי האדם להציג בחיפושיו את נטייתו לחפש רהיטים חדשים, או להתעניין בסוגיות (כמו עורכי דין, פסקי דין וכדומה) אשר עשויים לסייע לפייסבוק כי אדם נמצא בתהליכי גירושין, וכך להציע לו פרסומות תואמות.
שאלה מס׳ 2
סעיף א׳: כפי שכבר עלה בשאלה הקודמת, הון חברתי הינו מושג מופשט המתאר את האינטרס של כל אדם ליצור קשרים משמעותיים ולהציג דמות (לפי גופמן – פנים, Self) מסוימת בתוך קבוצה מסוימת באופן אשר תאפשר לו מעמד והשגת רווח ׳חברתי׳, בו הם יוכלו להשתמש כדי להשיג מטרות בעלות אופי חברתי (יצירת קשר רומנטי ממי מהקבוצה) או כל רווח אחר (משרה, שכנוע לעבר מטרה אשר תשרת אותם, ולמעשה כל מטרה הדורשת או תלויה בקבוצה). קריסת הקשר מתארת מצב אשר נכון למציאות החברתית הסטנדרטית (כמו בדוגמא הנהדרת מתוך הסדרה ׳סיינפלד׳) כמו למציאות הווירטואלית, שבו קיימת סתירה בין האישיות, או הפנים שמבקש להציג אדם בקבוצה אחת, לבין הפנים שזה מבקש להציג בקבוצה אחרת.