משפחות בישראל: נשים שאינן מעוניינות בהבאת ילדים לעולם - בחינת בית

מזהה: 4114
מאמר חם

חלק 1- פתיחה:

האפשרות שנבחרה היא האפשרות הראשונה, שכוללת ניתוח קטע מתוך כתבתה של עדי כץ "הנשים שבחרו לא להביא ילדים", על פי ארבעה מאמרים רלוונטיים בתחום חקר מוסד המשפחה. כתבה זו מתייחסת לנושא מורכב בחיי המשפחה וההורות שטרם קיבל את מלוא תשומת הלב, נשים שבוחרות לא להביא ילדים. נשים וגם גברים שבוחרים לא להביא ילדים מייצגים סוג נוסף של משפחתיות, שכוללת זוג נשוי ללא ילדים. חשוב להבין את אופן החשיבה של נשים אלו ואת ההשלכות של אי הבאת ילדים על אופי משפחתי זה. כמו גם הבנה נרחבת יותר של השפעת תופעה זו על התפיסה החברתית הכללית כלפי תחום המשפחה וכיצד בחירה מסוג זה מעצבת את החברה בה אנו חיים בישראל. 

חלק 2- אינטגרציה בין המאמרים לכתבה:

במאמרם של להד ושושנה (2012), מוצג ניתוח לפרקים מתוך הסדרה "בטיפול" העוסקים בדמותה של עורכת דין רווקה בת 40. על  פי החוקרים, דמות הרווקה מוצגת בחברה, וגם בתוצרי החברה כדוגמת הפרקים בסדרה, כדבר שאינו נורמטיבי אלא חריג מהנורמה. ניתוח טקסטים טלוויזיוניים או מאמרים כתובים מציעים לנו התבוננות אל תוך החברה. באמצעות ניתוח השיח הכתוב או הטלוויזיוני אנו יכולים להיחשף למידע שלא תמיד גלוי לנו. באותו אופן, גם בניתוח הכתבה בעבודה הנוכחית, ניתן להבחין כי ראיונות אלו המוצגים בכתבה מעלים תכנים יוצאי דופן, שלרוב אינם מדוברים. כך, אנו נחשפים לעמדות ולמחשבותיהן של נשים שאינן מעוניינות להביא ילדים, אשר הן חלק ממבנה החברה הישראלית. 

95.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1517
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.