תפיסת הקהל בישראל את הגנים הלאומיים בזמני חירום עם דגש על משבר הקורונה (Covid-19)

מזהה: 1087
מאמר חם

מחקר זה דן בתפיסת הקהל הרחב בארץ את הגנים הלאומיים בזמן משבר, עם דגש על משבר הקורונה (Covid-19), שפקד את מדינת ישראל החל ממרץ 2020, ואת העולם כולו עד כמה חודשים קודם לכן. בעקבות המשבר, הוטלו מספר סגרים, ולחלק מהאנשים הורו אף להיות בבידוד מוחלט, במשך השנים 2020-2021, על מנת למנוע מצבי הידבקות במגפה.  

ל-42 המשתתפים במחקר, בין הגילאים 25-80, חולק שאלון המכיל פרטים אישיים טכניים (השמות המלאים נשארו אנונימיים לחלוטין, מטעמי אתיקה), ושאלות שמטרתן לבדוק את סיבת ההגעה לגן הלאומי אפולוניה שבצפון הרצליה, לאחר היציאה מהסגר השני, בחודש נובמבר 2020.

ממצאי המחקר הצביעו על צורך בולט, בכל  שכבות הגיל, ובכל סוגי הקבוצות (משפחות, קבוצות ויחידים) שהגיעו לביקור בגן, בשאיפת אוויר ובהתאווררות, דווקא בעת מצב חירום בו הכניסה לגנים מוגבלת ואף אסורה לעיתים. בנוסף, קבוצת הגילאים שבין 66-80 ביקרה בגן בגלל צורך קהילתי-חברתי, מה שהתיישב עם מחקרים אחרונים מ-2020, המצביעים על כך שאוכלוסייה זו היא בעלת הצורך הגבוה ביותר בחיי חברה בעת משבר, וביחוד בשל משבר בריאותי חמור כמו הקורונה.

מילות מפתח: Covid-19, משבר הקורונה, נגיף הקורונה, התאווררות, שאיפת אוויר, הגנים הלאומיים, שמורות הטבע, הגן הלאומי אפולוניה, הצורך ביציאה לטבע, צורך קהילתי-חברתי.

 

תוכן העניינים:

 

תקציר

1.מבוא

2.סקירת ספרות

3.שיטת המחקר

4.ממצאי המחקר

5.דיון ומסקנות

6.סיכום

ביבליוגרפיה

 

 

 

385.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
איכות הסביבה | קורונה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
6164
היקף עמודים:
32
מספר מקורות:
24
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.