ספרות המחקר מראה כי פעילות גופנית היא פעילות אשר יכולה לשפר יכולות שונות של האדם, כל עוד הוא מתמיד עם ביצוע הפעילות. השפעות אלו יכולות להיות השפעות פיזיות או השפעות מנטליות ונפשיות. לצד התרומה הפיזית הברורה של הפעילות הספורטיבית נמצא כי ביכולת של הפעילות הזו לשנות היבטים שונים בקרבו של האדם כמו יכולת שיתוף פעולה טובה יותר, חיזוק הזהות העצמית, חיזוק המסוגלות העצמית ותרומות נוספות אשר יכולת לסייע לאדם לפתח ולעצב את האופי שלו.
בני נוער בסיכון הם בני נוער אשר חיים במצבים אשר מסכנים אותם בקרב משפחותיהם ובקרב הסביבה הקרובה שלהם. מצבים אלו יכולים להיות מצב כלכלי גרוע, אלימות, בעיות בתוך המשפחה וסיבות נוספות. כתוצאה מן הסיכון ילדים ובני נוער אלו אינם יכולים לממש את הזכויות הטבעיות שלהם כפי שהן מנוסחות באמנה לזכויות הילד. ספרות המחקר מבקשת למצוא דרכים שבהם יהיה ניתן לסייע לבני הנוער. סיוע זה יכול לבוא לידי ביטוי בעזרה פיזית, כלכלית או עזרה במציאת עיסוקים אחרים אשר יוכלו לעזור לאותם ילדים בסיכון לצאת או לפחות לנטרל במידת מה את הסיכון שהם נמצאים בו.
לפי גישת ההזדמנויות החלופיות יש להקצות משאבים לאוכלוסיות במצוקה. יש לאפשר להם פעילות חברתית מסוימת אשר תהווה עבורם חלופה לפעילות אשר הם מבצעים ושמה אותם בסיכון.
מבוא
סקירת ספרות
השפעת הפעילות גופנית והפעילות הספורטיבית על האדם
פעילות ספורטיבית
פרק שני: בני נוער בסיכון- היבטים וממדי התופעה בישראל
תרומת תכניות חינוכיות ספורטיביות לבני נוער בסיכון
פרוייקט קיקס
חסרונות תכניות חינוכיות וספורטיביות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה