How do small logistic hubs differ penetrating the MNEs FDI market - Ireland and Israel?

מזהה: 3418
מאמר חם

Economic growth, measured by GDP per capita fluctuation, is usually examined over a period of time rather than in short intervals. Short-term fluctuations are less significant or indicative than long-term tendencies. Economic history literature offers two important tendencies: the first, technological innovation is an important vehicle towards economic comfort. The second, economies are more open and increasingly interdependent (Lewis, 2013; Van Duijn, 2013).  

These two tendencies are not disconnected from each other. Technological innovations facilitate, for example, online communication between distant parts of the world. On the other hand, the intensifying globalization tempts many economies to jump on this wagon as a platform to join the economic growth trend.

During the past four decades academic literature has researched the MNE[1] phenomenon thoroughly from many disciplines and applications: economics, business administration, management, sociology and industrial psychology.   As time passed, literature on software and IT multinationals became equally common. Numerous studies were written on multinational marketing, usually focusing on the handicaps of enterprises, such as management differences, employment, communication or cultural and distance or frictions (Shenkar, Luo, & Yeheskel, 2008).

MNE marketing research often uses the term “entry mode”, mainly referring to the MNE as a penetrator on the one side, and the host country being the market on the other side.

 

Abbreviations

Introduction

Chapter 1: Literature Review

- MNEs FDI development process: General overview.

- Irish economic situation overview towards the late 1980’s with emphasis on technology in general and digital technology in particular.

- Israeli economy overview towards the late 1980’s with emphasis on advanced digital technology.

Chapter 2: Findings

- Foreign Development Investment

- GDP

- Corporate Tax

- Gross Domestic spending on R&D

- Start-up establishment per annum

- Acquisitions by leading Multi- national corporations

Chapter 3: Discussion

Chapter 4: Conclusion

List of Tables

Bibliography

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אנגלית | היסטוריה | מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
13000
היקף עמודים:
67
מספר מקורות:
50
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.