עבודת המחקר הנוכחית מתייחסת להיבטים שונים של מתן שירות במקרים בהם מקבל השירות משתייך לאוכלוסיית המיעוט של החברה הערבית בישראל. במקרים אלה הממד של נותן ומקבל שירותי מתאר את מערכת היחסים שנוצרה בין שתי דמויות. מכיוון שמערכות יחסים מורכבות מתחושות ומעמדות, מבקשת עבודת מחקר זו לעמוד על מהות ומאפייני המפגש הקיים בין נותני השירות ומקבל השירות, בעידן ייחודי, המתבסס על מערכת מקומית, ארצית וגלובלית של מתן שירות בכל תחומי החיים, הן בתחומי המותרות והן בתחומי החיים הבסיסיים כגון, מתן שירותי בריאות, רווחה ופיננסים.
בימינו, תהליכים אלו מקבלים משמעות רבה הן מנקודת מבטו של מקבל השירות והן מנקודת מבטם של נותני השירות. מערכת קבלת ונתינה של השירות הופכת להיות מערכת מורכבת יותר, כאשר מערכת היחסים המושתת על יחסי רוב מיעוט במדינת ישראל, קרי: מערכת יחסים בין נותן שירות יהודי, השייך לקבוצת הרוב בישראל לבין מקבל השירות מהחברה הערבית, השייך לאוכלוסיית המיעוט.
האוכלוסייה הערבית בישראל מונה כיום ב-1.8 מיליון איש, שמהווים כ-21% מכלל האוכלוסייה של המדינה. 85% ממנה הם ערבים מוסלמים. האחרים הם נוצרים, דרוזים ובני דתות אחרות. האוכלוסייה הערבית בישראל היא אוכלוסייה צעירה, כאשר 43% הם בגיל 18 או פחות והיא בעלת משקי בית גדולים: ב-10% ממשקי הבית היו חמישה יותר ויותר מתחת לגיל 17. 53% מהמשפחות הערביות חיות בעוני ו-66% מהילדים הערבים חיים בעוני. (ברוקדייל, 2018).
תקציר
מבוא
1.פרק ראשון-רקע תיאורטי
ארגוני שירות ומתן שירות לאוכלוסיות מגוונות
רגישות תרבותית במערכת היחסים בין נותן ומקבל השירות
הגדרות לכשירות תרבותית
מודעות עצמית תרבותית
תועלת ההבנה וההכרה התרבותית
תיאוריית רב-תרבותיות –מודל כשירות תרבותית
המחקר הנוכחי
מטרת המחקר ושאלות המחקר
2. פרק שני-מתודולוגיה
3. פרק שלישי- הצגת הממצאים
4. דיון מסכם
4.1. מסקנות
4.2. מגבלות המחקר
4.3. תרומת המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים