האופן בו גופים ממשלתיים מקבלים החלטות - ניתוח עולם התיירות בישראל

מזהה: 2155
מאמר חם

קבלת החלטות היא תהליך של בחירה מבין מספר אפשרויות, בעקבותיו עשוי האדם לפעול בדרך מסוימת. מצבים המזמנים צורך בקבלת החלטות הם בעיות, חילוקי דעות וקונפליקטים הדורשים פעולה, שיכולים להתרחש מרמת הפרט הבודד, ועד לגופי ענק כמו מדינות. ברמת האדם הבודד, המודל להסבר של קבלת החלטות נקרא המודל הרציונאלי, לפיו כאשר ניצבות בפני אדם מספר אפשרויות והוא צריך להחליט, תחילה בוחן אותן דרך שיקולי עלות-תועלת, ולאחר שהסיק כי אחת מן האפשרויות היא בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר להגשים את מטרותיו וערכיו, בוחר בה. לפי אליסון (1971, עמ' 5-7), מודל זה אינו מספיק לגופים גדולים כמו מדינה, המתנהלת בין ארגונים עצמאיים, שלא תמיד עושים שיקולים רציונאליים. בעבודה זו נדון באופן שבו גופים ממשלתיים מקבלים החלטות, בהתאם לשני מודלים מרכזיים שמציע אליסון (1971), ונבחן לאורם סוגיה רלוונטית בפוליטיקה הישראלית.

משנת 2016 יש עלייה במספר הנוסעים בשדות תעופה בישראל ובמספר הטיסות הבינלאומיות, כשבשנת 2017 צפויות עוד עליות. הדבר תורם לצרכן הישראלי בעיקר בהוזלת מחירי הטיסות, במקביל לעידוד תיירות נכנסת. מי ראוי לקצור את הקרדיט על ההישגים? ישנו ויכוח בין שר התיירות יריב לוין לשר התחבורה ישראל כץ. השר כץ טוען כי החלטותיו – פטור זמני מאגרות בשדה התעופה עובדה, והגברת התחרות - הם שגרמו לגידול המבורך ולהוזלת המחירים. מנגד, השר לוין טוען כי הגידול נובע מתמריצים שמשרדו מעניק לחברות התעופה. בלב הויכוח ישנו דיון האם יצירת סביבה תחרותית היא המעודדת את הצמיחה, או שדווקא הקלות ותמריצים לחברות הם אלו שיזניקו את השוק קדימה. טענות נוספות נגד משרד התיירות הן על כך שמחירי התיירות בפועל גבוהים מאוד, וכי ביחס להשקעה, הצמיחה בתיירות חוץ נמוכה מאוד.

95.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1599
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.