כבר עשרות שנים, בעיקר מאז שנות ה-80 בהן המודעות לנזקי העישון גדלה בעקבות מחקרים שונים שהתפרסמו בתקשורת, מתנהל מאבק נגד העישון וחברות הטבק השונות בעולם כולו.
הטענה של יוזמי המגבלות והחקיקות השונות בעולם על מוצרי הטבק למיניהם היא כי עישון הוא הרגל ממכר, ולכן לקוחות הרוכשים מוצר שכזה אינם עושים זאת מחופש הבחירה האישי שלהם, אלא מכורח התמכרותם אליו, מה שמראה כי חברות הסיגריות השונות מנצלות התמכרות זו להכנסתן האישית.
הצעת חוק שהוגשה ב- 2017 והושלמה לקראת סוף 2018, על ידי קבוצה של חברי כנסת בהובלת ח"כ איתן כבל, כללה הרחבה של תחולת החוק למוצרי עישון נוספים שאינם טבק ומוצריו, כחלק מהחוק להגבלת פרסום ושיווק של המוצרים: חומרים ממקור צמחי המיועדים לעישון, חומרי אידוי שונים, וסיגריות אלקטרוניות.
חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון נכנס לתוקף עוד ב-1983, וכלל איסור פרסום ושיווק של מוצרי טבק, שאז כללו מוצרי טבק רגילים ששמשו בתקופה זו, כאשר הצעת החוק מ-2018 היא בעצם תיקון לחוק הישן, והרחבתו בהתאם להתפתחות המוצרים השונים בתעשיית הטבק בשנים האחרונות.
בנוסף, החוק דאז אינו כלל את מדיות האינטרנט השונות, והיה צורך בתיקונו ועדכונו לאור המצאות שונות בתחום הפרסום והשיווק מהשנים האחרונות, בכדי שחוק זה ייחול גם עליהן.
פתיחה
השחקנים
ניתוח
לסיכום
ביבליוגרפיה