המדינה האסלאמית (דאע"ש) כמשווק

מזהה: 1863
מאמר חם

תהליך נפילת המשטר הסובייטי בברית המועצות וקריסת הגוש הסובייטי במזרח אירופה במחצית שנות ה-80, סימנה עבור חלק גדול מאנשי מדע המדינה סופה של תקופה. חלק ניכר מן המאה העשרים עסק במלחמה בין העולם החופשי והמדינות הטוטליטריות: ברית המועצות וגרמניה הנאצית. מאז שזו נפלה בשנת 1945, ציר העניינים הגלובלי סבב ביחסים בין העולם החופשי לבין ברית המועצות, בין קפיטליזם לקומוניזם, בין ליברליזם לטוטליטריות. כאשר הפכה ברית המועצות כבר ל"ברווז צולע" נשאלה השאלה: מה תהיה דמותו של העולם לאחר שתיוותר מעצמת על אחת: ארצות הברית?

פוקויאמה בספרו "קץ ההיסטוריה והאדם האחרון" (1992)[1] סבר כי עם נפילת ברית המועצות, הסדר העולמי הישן הגיע לקיצו, ומעתה ואילך הדמוקרטיה הליברלית ובראשה ארצות הברית ישלטו בסדר העולמי החדש כמעט ללא עוררין. סמואל הנטינגטון השיב לו במאמר שגם הוא הפך לספר "התנגשות הציוויליזציות (2003), כי דווקא המערב ייחלש דווקא בשל עלייתן של הציוויליזציות האסיאתיות, בראשות סין, והאסלאמית, שינסו לערער, או לפחות לקרוא תיגר על הציוויליזציה המערבית בכלל ועל ארצות הברית בפרט. הנטינגטון טען כי הראייה האנושית היא דיכוטומית: "הם" ו"אנחנו". לדידו העולם האסלאמי בעל הערכים הדתיים, ייצא ביתר עוצמה מול המערב. הנטינגטון (2003) ראה במלחמת אפגניסטן בשנות ה- 80, בה ברית המועצות ניסתה להגן על משטר קומוניסטי מקומי, ובתוצאות מלחמת המפרץ כמאיצים "כמעט ביליון מוסלמים בעולם להשתכנע בכך שהתרבות המוסלמית עליונה למערבית ובה בעת רדופה על ידי נחיתות כוחה הכלכלי והצבאי".

מבוא: הבהרת רקע ומושגים, הגדרות, שאלת המחקר ומבנה                        

פרק ראשון: מקורות האסטרטגיה השיווקית של דעאש (סקירת ספרות)          

1. שיווק הדת                                                                                       

2. מקורות אסלאמיים לצמיחת דאע”ש                                                      

 א. האסטרטגיה השיווקית של האסלאם                                                    

 ב. סונה-שיעה: בידול ומיתוג פנים - אסלאמיים ראשונים                              

 ג. נפילת אימפריות מוסלמיות: הרס בגדד והסכם סייקס פיקו.                      

 ד. האסלאם, המערב והעולם הערבי                                                        

 ה. מיעוטים מוסלמים באירופה.                                                              

פרק שני: האסטרטגיה השיווקית של דאע”ש                                             

1.            מיצוב דאע"ש - המסר האלוהי                                                 

2.            בידול דאע"ש                                                                       

3.            מיתוג: אסלאם ראשוני בלבוש עכשווי                                       

פרק שלישי: דיון –פונדמנטליזם אסלאמי ומדינה: קשר גורדי שיווקי?            

סיכום                          

ביבליוגרפיה                 

 

475.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסלאם ומזרח תיכון | מדעי המדינה ויחב"ל
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7604
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.