השפעת המדיה החברתית על ניהול משברים בינלאומיים בדגש על סבבי ההסלמה בעזה 2018-2019

מזהה: 1055
מאמר חם

תוכן עניינים

מבוא. 

סקירת ספרות. 

משבר. 

תהליכי קבלת החלטות במשברים.. 

השפעת מדיה חברתיות על קבלת החלטות במשברים.. 

ההסלמה ברצועת עזה 2018-2019 – רקע מקדים.. 

מתודולוגיה. 

ממצאים.. 

דיון 

ביבליוגרפיה. 

 

מבוא

במהלך משבר מתקיימים אתגרים רבים כדוגמת לחצי זמן, אי-וודאות, לחץ בתהליכי קבלת החלטות ושינויים תכופים של האירועים. תהליכים אלה מקשים על ניהול המשבר, ועשויים להביא להחלטות לקויות בניהול המשבר. כתוצאה מכך אנשים רבים רואים במשבר עניין שלילי ולרוב אף מנסים להימנע ממנו. אולם החלטות נבונות בניהול המשבר יכולות דווקא להביא גם להזדמנויות וקידום אינטרסים כלל חברתיים. כלומר, לעיתים משברים אינם רק מצבים שליליים אלא מדובר גם על הזדמנויות לבצע שינויים לטובה (McVicar, 2015, pp. 16-18).

משברים הופכים להזדמנויות כאשר תהליך קבלת ההחלטות שבהם הינו איכותי ושקול. אומנם ישנם טיפולוגיות שונות של קבלת החלטות כמו תהליך רציונאלי – שבו מקבל ההחלטות בוחן את החלופות העומדות לפניו ומבקש לבחור בפעולה שתשרת את האינטרסים שלו ועמיתיו בצורה הטובה ביורת או אפילו תהליך של הימנעות מקבלת החלטות או אפילו בחירה ספונטנית של אפשרויות ללא בחינת חלופות .(Thunholm, 2004, p. 393) עם זאת הנחת היסוד היא כי במצבים של משברים מן הראוי לקבל החלטות על מודלים של בחינת חלופות, התייעצות עם מומחים, לבחון תהליכים רשמיים וקבועים ולפעמים אף להציג פשרה בכדי לנהל כראוי את המשבר. כלומר העדיפות בזמן משבר היא לא לקבל החלטות על סמך תהליכים ספונטניים אלא לבחון לעומק וברצינות את החלופות וההשלכות הקיימות במשבר (Monten, & Bennett, 2010, p. 495).

ישנן טענות שונות הגורסות כי תהליך קבלת ההחלטות בזמן משבר איננו מבוסס אך ורק על מאפייני המשבר עצמו כי אם גם על השיח הציבורי שהוא יוצר. אולם בזמן העכשווי כאשר יכולת התקשורת והעברת המידע בין אנשים השתכללה באופן משמעותי ביחס לעשרות שנים קודם לכן, תקשורת זו יכולה להשפיע גם על התנהלות ואופי המשבר. המדיה החברתית שבה אנשים יכולים לשתף מידע ברשת האינטרנט מאפשרת להעביר מידע אודות המשבר המתקיים ולהציג עמדות שונות של המשבר. במצבים מסוים הדבר תורם לניהול המשבר שכן המדיה החברתית מציגה מידע שככל הניראה היה קשה להציגו בצורה אחרת. מצד שני ריבוי המשתמשים עלול גם להסלים את המשבר, להפיץ מידע מוטעה ולהעצים את המשבר מבחינה פסיכולוגית - ככל שיותר אנשים מדברים ומעורבים במשבר הדבר עלול להעצים אותו מבחינה פסיכולוגית. עובדה זו מרמזת כי למקבלי ההחלטות אין יכולת עוד להתעלם מהמדיה החברתית ככלי להעברת מידע והבחירה היחידה שנותרה למקבלי ההחלטות היא איך להתייחס לרשתות החברתיות וכיצד להיות מושפעת ממנה בתהליכי קבלת ההחלטות (Jin, Liu, & Austin, 2014, p. 76).

540.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול בינלאומי
תגיות:
אינטרנט | מדעי המדינה ויחב"ל | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
8681
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
14
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.