כיצד יכול להשפיע הקשר בין בעלי ממון בתחום התקשורת ובין היושבים בכס השלטון על המשטר הדמוקרטי

מזהה: 5345
מאמר חם

שאלת המחקר שלי היא: כיצד יכול להשפיע הקשר בין בעלי ממון בתחום התקשורת ובין היושבים בכס השלטון על המשטר הדמוקרטי?

במסגרת הפרק הראשון לעבודת מחקר זו אסקור את הקשר שבין בעלי ההון ויכולתם להשפיע על אופן התנהלות המדינה ע"י יצירת קשרים, כלכליים וחברתיים, עם נבחרי ציבור. במסגרת הסקירה אנתח מקרים שבהם קשרי הון שלטון בישראל ובעולם הביאו להשפעה חריגה על אופן החקיקה לטובת בעלי ההון ובניגוד לתפיסה החברתית הרווחת.

במסגרת הפרק השני לעבודת מחקר זו אנתח את הקשר המיוחד שבין בעלי הון אשר מבצעים שימוש באמצעי תקשורת, בין אם בבעלותם ובין אם לאו, על מנת להשפיע על נבחרי הציבור באופן שבו יחוקקו חוקים ותקנות שנועדו לשרת את טובתם הכלכלית של בעלי ההון. במסגרת פרק זה אבחן שני מקרים שעלו לכותרות בשנה האחרונה אשר נוגעים לנושא עבודת מחקר זו: הפרשה הראשונה היא פרשת נוני מוזס וישראל היום. הפרשה השנייה היא פרשת בזק. בשתי הפרשות הגורם המרכזי הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במסגרת הפרק השלישי אדון ואנתח בהשלכות של קשרי הון שלטון בתחום התקשורת על זכויות הפרט, על הזכות לחופש תקשורת, חופש עיתונות ועל המשטר הדמוקרטי בכללותו. כמו כן, אבחן האם קשרי הון שלטון בתחום התקשורת עלולים לעלות לכדי איום ממשי על המשטר הדמוקרטי בישראל.

 

מבוא

1. הון שלטון בישראל

1.1 מהו הון שלטון?

1.1.1 ריכוזיות במשק הישראלי – חוק הריכוזיות

1.1.2 ריכוזיות במשק הישראלי – שליטה בידי מספר מצומצם של קבוצות

1.2 מתי ההון פוגש את השלטון?

1.3 שתדלנות ככלי בידי בעלי ההון

1.4 קווים לדמותו של הקשר בין הון לשלטון – מאפיינים עיקריים

2. הון-שלטון-תקשורת

2.1 כיצד ההון משפיע בפועל על התקשורת

2.2 פרשת נוני מוזס – תיק 2000

2.3 פרשת שאול אלוביץ' – תיק 4000

3. הון-שלטון-תקשורת – האם נשקפת סכנה לדמוקרטיה?

3.1 החזקות צולבות באמצעי תקשורת

3.2 הטעיית הציבור

3.3 חופש הביטוי

4. סיכום ומסקנות

5. ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
10362
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
45
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.