ממשל ורפורמות חברתיות
הרפורמה המוצעת: הגשת תלונות אונליין באמצעות אפליקציה
מטרות, יעדים ודרכי מדידת השפעה
המטרה היא להנגיש לכל אדם את אפשרות הגשת תלונה בזמן אמת, מבלי לחכות יותר מדי, בכדי לעשות זאת כל עוד זה "חם" ובוער. לפעמים כאשר עובר זמן מה מאז המקרה אז מחליטים שלא להגיש תלונה ועניין האפליקציה יכול למנוע את העניין ולהבטיח את הגשת התלונה. כאשר יש אפליקציה, אפשר להגיע בלחיצת כפתור לעמוד הגשת התלונה, להזדהות, למלא את הפרטים ולשלוח, ללא כל מני מעכבים למיניהם. זה חוסך את הלוגיסטיקה של הגעה לתחנה וגם אם ניתן למלא טופס דרך מחשב ביתי זה עדיין ייקח פחות זמן דרך אפליקציה, הכל קורה מהר יותר וכך גם תואם את מציאות ה"אינסטנט" שבה אנו חיים, הכל מיידי, הכל עכשווי.
עצם הגשת התלונה זה תהליך לא נעים, זה קשה להגיע לתחנה ולעשות את זה בעיקר מהפן הנפשי. אם תהיה אפשרות להיכנס לאפליקציה ולעשות את זה מבלי להרגיש מובכים. בימנו, אנשים מעדיפים לפנות לרשתות החברתיות במקום להגיש תלונה, איך הגענו למצב הזה?
הסיבה שאנשים לא מרגישים בנוח כיוון שכל התהליך הזה הוא תהליך "שיימינג" הגורם לחוסר נוחות עוד מרגע הגשת התלונה. לכן אם ההתחלה של התהליך תהיה פחות "לא נוחה" ויותר דיסקרטית, בצורה שבה אפשר לעשות את זה מהסמארטפון האישי ללא צורך להגיע לתחנה זה כבר יכול להקל על הנפגעים והנפגעות אשר חוששים להגיש תלונה.
עצם העובדה שיהיה לנו כלי כזה זה יכול לשפר את המצב בקרב הנפגעים והנפגעות שלא מעזים להגיש תלונה, זה עשוי לשפר את המספרים ולחשוף יותר מעשי פשיעה ממה שאנו חושבים.