שאלות ניתוח והבנה
א. הפרדיגמה הפונקציונלית מבנית היא תיאוריה אשר רואה את החברה כמבוססת על תודעה קולקטיבית של פרטי וגופי החברה השונים. לכל אחת מתתי המערכות יש תפקיד מסוים שאחראי על המשך התפקוד היעיל של החברה. במילים אחרות החברה היא מערכת יציבה של מוסדות קשורים שכל אחד בעל תפקיד אחר שנועד לשמר את החברה. החברה מתוארת כך כמו אורגניזם אחיד אשר כל אחד מחלקיו נועד למען תפקוד מסוים. כדי להמשיך ולשמר את החברה כיעילה ויציבה יש ליצור תופעות כמו קונצנזוס, סולידריות חברתיות כדי להבטיח את שיתוף הפעולה בין חלקי המערכת השונים. בחברות הקדומות המסורת הייתה זו אשר שמרה על הסולידריות. בחברות המודרניות הדבק אשר שומר על חוזק החברה הוא דווקא השונות אשר יורת תלות הדדית שנובעת מכך שכולם בכל זאת צריכים האחד את השני כדי לתפקד ולהתקיים.
אסכולת פרנקפורט ופוסט-קולוניאליזם
לפי אסכולת פרנקפורט המקרה של עליית המבקרים ללובר בפריז בעקבות הקליפ היא ביטוי מובהק להשפעה של כוח תקשורת ההמונים בתרבות הפופולרית. כוח זה מסייע ליצור תחושה של שיוון על ידי תרבות אחידה לכולם. הפער בין המעמדות השונים בחברה מצטמצם לכאורה על ידי התרבות המאוחדת הזו אם כי רק לכאורה. הקליפ עצמו מראה את היצירות רק בתור תפאורה לרקדנים ולזמרת עצמה. כך נוצר חיבור בן דמות מוכרת ואהובה יחד עם מקור תרבותי אשר גורם לאנשים רבים להרגיש כי הם חלק מהתרבות הגבוהה וחלק חשוב בחברה. העובדה כי המבקרים לא הגדילו את הביקורים שלהם בגלל התוכן של היצירות במוזיאון או בשל העניין שלהם ביצירות, אלא בגלל ה"רעש" התקשורתי של הקליפ והחשיפה הרבה של רבים אליו מראה כי המבקרים מבקשים להראות את חוסר הפערים בינם ובין אחרים על ידי כך שהם נוטלים חלק בתרבות הפופולרית אם כי הם עושים את זה רק באופן קוסמטי ולא מהותי. האדם שעושה זאת הוא אדם חד ממדי אשר הכל מוגש מוכן ואין הוא צריך לחשוב או לעסוק בשינויים החברתיים המהותיים בשל כך.