כיצד נוצר מיתוס יוני נתניהו? איך התקשורת השפיעה על המיתוס? ומה קרה למעמד המיתוס לאורך השנים עד היום?

מזהה: 1991
מאמר חם

מיתוסים, סיפורי מורשת וגיבורים – כל אלו הם חלק מנראטיב תרבותי, וקיים בכל התרבויות בכל העולם. בישראל הנראטיב הלאומי היווה חלק מרכזי מהצלחת "כור ההיתוך" בין העולים שהגיעו ממדינות שונות מכל קצוות העולם.

יצירת מיתוסים על אירועים ועל דמויות בתחומי ציונות ולאומניות משותפת, הייתה נחלתה של התקשורת שהתגייסה לטובת מימוש הרעיון הציוני עוד לפני קום המדינה (סופר, 2011).

בעבודת מחקר זו ייבחן "מיתוס יוני נתניהו" בסיפור ההצלחה והגבורה של מבצע אנטבה.

יבחנו הסיבות שהביאו לבניית מיתוס יוני נתניהו, הגורמים והאנשים שקידמו את המיתוס, ומקדמים אותו עד ימינו.

כמו כן, תיבחן חלקה של התקשורת בהשגרת המיתוס בחברה הישראלית באופן כללי ובאופן ספציפי במיתוס יוני נתניהו.

שאלת המחקר: כיצד נוצר מיתוס יוני נתניהו? איך התקשורת השפיעה על מיתוס יוני נתניהו? ומה קרה למעמד המיתוס לאורך השנים עד היום?

שאלת מחקר זו נבחרה, מאחר ומיתוס יוני נתניהו הינו מיתוס שקיים עד עצם היום הזה, ונמצא רבות בסיקורי התקשורת, חדשות ועיתונים. כמו כן, המיתוס נוגע באופן אישי לראש ממשלת ישראל היום – בנימין נתניהו, ועל כן מחייה את המיתוס באופן אוטומטי. נוסף על כך, מיתוס מבצע אנטבה, אשר מיוצגת במיתוס יוני נתניהו, הוא אחד הביטויים המושלמים למיתוס הצבר הישראלי. מיתוס שמכיל את כל  המרכיבים הדרמטיים, ועל כן נכתבו עשרות ספרים, סרטים ואפילו מחזמר בשמו של מיתוס זה (ברוג, 2016). שמעון פרס אמר בזמנו: "ככל שהזמן חולף הופך מבצע יונתן ממבצע לאגדה" (קיסטר, 1981)

מבוא

1.0 יונתן נתניהו – ביוגרפיה

2.0 מיתוס, גבורה ותקשורת

2.1 מיתוס

2.2  מיתוס יוני נתניהו:

2.3 תקשורת וזיכרון קולקטיבי 

2.3.1 תקשורת ובניית מיתוס הגיבור הקולקטיבי 

2.4 הגיבור הלאומי כיום

2.5 אירועים יוצרי דעת קהל

3.0 יצירת מיתוס 'יוני נתניהו' 

3.1 תקשורת ודעת קהל

3.2 שינוי השם 'ממבצע כדור רעם' ל'מבצע יונתן' 

3.3 המבצע בראי הקולנוע והספרות

3.4 משפחתו של יוני נתניהו 

3.4 שמעון פרס

3.5 שכתוב מהלכיו של 'מבצע יונתן' 

4.0 דיון

מסקנות

ביבליוגרפיה

445.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7167
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.