נישואים מעורבים- הצעת מחקר

מזהה: 3231
מאמר חם

נישואים הם תופעה חברתית-תרבותית בה מתחייבים זוג אנשים לחיות זה לצד זה ולקיים חיים משותפים. בתוך כך, נישואי תערובת מתייחסים למיסוד של שני בני זוג בעלי רקע שונה- מבחינה תרבותית-חברתית, בארץ מוצאם וכדומה.  על-אף שברבות השנים התפיסה החברתית לגבי נישואים מעורבים השתנתה, בייחוד כלפי ארץ מוצא, והפכה לכזו המבוססת יותר על מאפיינים השכלתיים דומים, הרי שבכל הנוגע להתבוללות, התפיסה החברתית אינה ליברלית באותה המידה. במאמר זה ידון מוסד הנישואים בהיבט של נישואי תערובת בעלי לאום שונה, ובאופן ספציפי יהודי ללא יהודייה להיפך, במדינת ישראל. מאחר שהמוסד הרבני, החולש על ענייני הנישואים והגירושים בקרב יהודים במדינת ישראל, אוסר נישואים שכאלה, ופעמים רבות אף החברה עצמה שמרנית מכדי לקבלם, מבקש מאמר זה לבחון את מידת הקבלה של החברה נישואים שכאלו במדינת ישראל, כפי שחשים אותה בני הזוג עצמם מנקודת מבטם.

 

סקירת ספרות:

נישואים, כפי שהם מוכרים כיום, הם מיסוד הסכמי-חברתי של יחסים זוגיים. מיסוד שכזה היוצר סטטוס חוקי חדש לבני הזוג ומהווה את מושג המשפחה (ויקיפדיה). הגדרת הנישואים השתנה לאורך ההיסטוריה ובתרבויות שונות, אולם מאפיינים כללים של הנישואים נותרו זהים- יצירת קשר פומבי ומחייב בין שני אנשים. בעבר התייחס מונח זה לנישואים בין גבר ואשה. ברבות השנים, ועם הפתיחות החברתית לשונות הגדלה, ההגדרה אינה מצמצמת את עצמה לנישואים בין שני בני המין, אלא גם לנישואים חד מיניים, זאת על-אף שקיימת מחלוקת ערה סביב נושא זה, בעיקר מחלוקת דתית, וזרמים רבים בכל הדתות אינם נענים לקריאה להגדרה זו. 

65.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1044
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.