"הגוף הוא אתר שעליו מוקרנות ומיושמות תפיסות חברתיות (לעתים סותרות) ברגע היסטורי נתון" 1.אם עד תחילת שנות התשעים של המאה העשרים היה מקומו של הגוף בחשיבה הסוציולוגית נפקד נוכח, הרי שמשנים אלו הלך והועמק העיסוק בו במחקר ובספרות, בדגש על המשמעויות החברתיות והתרבותיות שלו (חזן, 2003: 219). על פי הסוציולוגיה של הגוף, הגוף הוא אינו ישות ביולוגית בלבד, אלא מהווה אתר, עליו מופעלים כוחות מסוימים בהתאם לתפיסות החברתיות הנהוגות בתקופה מסוימת ובהקשר היסטורי. במקביל, מכונן האדם עצמו ומייצר זהויות, הן פרטיות והן קולקטיביות. בין הפרטי לקולקטיבי מתקיימים יחסי כוח, שליטה ופיקוח, כאשר לעתים הגוף משמש אמצעי למרד כנגד השליטה והפיקוח החברתיים.
מכאן, שהתפיסות החברתיות מוקרנות על הגוף, המשמש להן אתר, ומשפיעות עליו. התפיסות החברתיות עצמן מעוצבות על ידי שפה, נורמות, אינטראקציות חברתיות ותהליכי סוציאליזציה, והן מופעלות על גופם של בני האדם, שלא תמיד ערים לתהליכים הללו ומקבלים את העובדות כעניין טבעי, אמת מוחלטת. כלומר, הגוף נושא משמעות חברתית וטעון חומרים תרבותיים ומשקף סדר חברתי היסטורי נתון. הוא נמצא ביחסי גומלין עם החברה לה הוא משמש דגם, אך גם שומר על עצמו כישות נפרדת ועצמאית (חזן, 2003: 221).
מכאן, שבני האדם מגלמים את היחסים החברתיים באמצעות אימוץ של דמויות שונות כפונקציה של מערכות היחסים בהן הם נמצאים.