פרקטיקות ההערצה והמיוזיקינג בקרב מעריצים צעירים של ליידי גאגא בישראל

מזהה: 7820
מאמר חם

מחקר זה עוסק בפרקטיקות ההערצה והמיוזיקינג בקרב המעריצים של ליידי גאגא בישראל. לליידי גאגא -שמכירות אלבום הבכורה שלה הגיעו ל 8 מיליון עותקים ויש לה למעלה מ 8 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות – יש השפעה עצומה על המעריצים. השאלה אותה בוחן המחקר היא: מהן פרקטיקות המיוזיקינג וההערצה של מעריצים צעירים של ליידי גאגא בישראל.

חשיבות המחקר נוגעת לכך שמרחיבה את ההבנה ביחס להשפעת האומן על דפוסי הצריכה המוזיקלית של צעירים בכלל. תרומה אפשרית של המחקר היא בזיהוי דפוסי הצריכה המוזיקליים של צעירים ישראלים, בפילוח לפי גיל ומגדר. דבר שלפי מיטב הבנתי, לא נחקר בהרחבה בישראל.
המחקר איכותני וכלי המחקר הינו ראיונות פיזיים. המדגם כולל 10 צעירים מהמרכז, 50% מתחת לגיל 18, 50% מעל גיל 18, 70% מהם נשים.

הממצאים שאוששו במחקר מתייחסים להעדפות דפוסי הצריכה וההערצה של מעריצים צעירים של ליידי גאגא, שהם: האזנה וצפייה במשך מספר שעות כל יום לזמרת, בכל זמן פנוי; האזנה וצפייה בכל מרחב אפשרי (בית, בסיס, משרד) ובצד כל פעילות נוספת (ריצה, עבודה, הפסקה), ותוך שיתוף של חברים בהאזנה. דפוס הצריכה המועדף של המעריצים הוא שימוש בפרקטיקות דיגיטליות; אינטרנט (יו-טיוב, אינסטגרם) וספוטיפיי, באמצעות הורדת שירים, או האזנה ישירה. 

 

תקציר

א. סקירת ספרות

צרכנות מוזיקלית בעולם דיגיטלי

פעילות מעריצי פופ ברשתות החברתיות ובאינסטגרם

השפעת תעשיית המוזיקה על דפוסי הערצה וצריכת מוזיקה

פרקטיקות מיוזיקינג בעולם דיגיטלי

ב. הערצת ליידי גאגא ודפוסי המיוזיקינג (המכוונים) של המעריצים

ג. מתודולוגיה

ד. תמות ושאלות המחקר

ה. ממצאי המחקר

ו. דיון בממצאים וסיכום      

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מוסיקולוגיה | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
10337
היקף עמודים:
33
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.