סטריאוטיפים מעצבים את האופן בו אנו רואים את העולם. תפיסות חברתיות של תפקידי מגדר משפיעות על מי ואיך משתתפים בספורט ובפוליטיקה. הדבר נכון גם לגבי הצבא. ברוב מדינות העולם נשים לעיתים רחוקות, אם בכלל, נראות בקו החזית או בתפקידי מנהיגות גבוהים יותר בצבא. (Molak, 2020) לאורך ההיסטוריה, נשים המשתתפות במלחמות נאלצו להסתיר את נשיותן בלבוש גברי, לעמוד בסטנדרטים הגופניים של גבריות יחד עם הסטנדרטים החברתיים של נשיות ולהתמודד עם סטנדרטים כפולים אחרים והבנות סטריאוטיפיות של יכולות הנשים ו"המקום הראוי". אף על פי שנראטיב 'הנשמה היפה' – שמגדיר נשים כפרס לאחר מלחמה - שבירות, מנותקות מהמציאות וזקוקות להגנה הניתנת על ידי גברים - שלט ברוב הדיווחים על יחסי נשים עם מפעל המלחמה, נשים היו ועודן חיילות, נשות תמיכה ולוחמות במלחמה לאורך ההיסטוריה. (Sjoberg, 2010, Stachowitsch, 2013 )
קיימות ראיות משמעותיות לכך שנשים היו חלק ממאבקים גדולים רבים שבהם תפקידיהן לרוב לא נותרו מעיניהם. נשים היו מעורבות כחיילות ולוחמות במרבית המאבקים הגדולים בעולם, וכפי שמתאר סיפורה של ז'אן ד'ארק, זו אינה תופעה מודרנית ייחודית. בנוסף לסיפורים ידועים על השתתפות נשים במאבקים, כמו סיפורי האמזונות במיתולוגיה היוונית, ישנן עדויות לכך שנשים השתתפו ו/או הובילו כיבושים עתיקים רבים, כולל רבים מהקרבות של שושלת שאנג, המערכה המקראית בקדש, כמה קרבות על כס המלוכה הבריטי, ההגנה על ארגוס, קרב סקיתיה, הפלישה היפנית לקוריאה (לכאורה) מהמאה השלישית לפני הספירה, המצור על לקדאמון, מלחמת פלופונסיה, קרב רפיה, כמה מאבקי שליטה באימפריה הרומית, וקרבות להוצאת הסינים מווייטנאם במאה ה -1 לספירה. (Sjoberg, 2010)