תיאוריות סוציולוגיות - 2 שאלות

מזהה: 5852
מאמר חם

1. א. אחד מהנושאים המרכזיים בחקירתו של בורדייה את התחום הסוציולוגי הינו המפגש בין דיכוטומיות בתאוריה החברתית, כגון: מיקרו/ מאקרו, חומרי/ סמלי, אמפירי/ תיאורטי, אובייקטיבי/ סובייקטיבי, ציבורי/ פרטי, מבנה/ סוכנות. בעבודתו, מנסה בורדייה לשלב בין תיאוריות הנוגעות למאקרו ועוסקות במבנה לבין הסתכלות על האדם כסוכן. לפי בורדייה, אנשים מאמצים ערכים חברתיים באמצעות תהליך של חברות, ספיגה או הטמעה המתרחש לאורך חייהם. מבחינת ההטמעה החברתית, תהליך זה עוצמתי ומשמעותי יותר מכפייה שכן נתפס כבחירה חופשית המבוססת על ערכים, העדפות וטעם אישי.

תיאוריות מאקרו שונות הציעו כי תפיסותיהם של אנשים נגזרות מהבנייה חברתית. כלומר, למציאות אין קיום עצמאי ובלתי תלוי, ואילו מכלול הנורמות והערכים, האידיאולוגיות והאמונות אינם אובייקטיביים או נייטרליים, אלה נובעים מהבניית המציאות. 

 

2. א. המונח "הביטוס" אשר הוטבע על ידי בורדייה והרעיון אותו מייצג הוסבר בשאלה הקודמת, בא לידי ביטוי בסדרה "זגורי אימפריה" בסצנה בה בבר זגורי מסרב לעמוד בצפירה ביום השואה.

 בורדייה מתייחס לפעולה כנובעת מתוך הרגל (Habitus, Habits) אשר קשור לשעתוק בלתי מודע של שדות חברתיים חיצוניים. לפי גישה זו, הרגל נתפס כעקרון פעולה לא מודע, מערך מופנם עמוק של נטיות, סכמות ודרכי ידיעה. על כן, פעולתו של בבר נובעת מתוך ההשפעות החברתיות אשר ספג בעת שעלה לארץ ישראל. החוויה הקשה של קבלת הפנים בה נתקל בבר במעברו לארץ ישראל השפיעה על תפיסתו את העולים מאירופה ששרדו את השואה.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
755
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.