נוער בסיכון מוגדר במחקר בתור נוער אשר נמצא במצבים אשר מסכנים את תהליך ההתפתחות שלהם ואת הצמיחה שלהם בגיל ההתבגרות. אחת הבעיות החמורות אשר נובעות מן המצב שבו ילדים ובני נוער בסיכון היא חוסר היכולת של אותם נערים להיות חלק בלתי נפרד מן החברה כאשר מתבגרים. ספרות המחקר ומדינות העולם השונות מבקשות למצוא פתרונות שונים אשר נועדו למגר את התופעה של בני נוער בסיכון.
דרך התמודדות אחת היא על ידי יצירה של פנימיות נוער אשר נועדו להתמודד עם אוכלוסייה של בני נוער בסיכון. המטרה של הפנימיות הללו היא ליצור מצב שבו יהיה ניתן לשפר את מצבי הסיכון של הנערים ולהכין אותם בצורה טובה יותר לחיים הבוגרים שלהם. עבודה זו תבקש לבחון אם השאלה האם אכן כדאי להשקיע בפנימיות נוער בתור פתרון אפשרי לבעיית הנוער בסיכון אשר מתקיימת בקרב ילדים ובני נוער בסיכון. שאלת המחקר של העבודה תהיה, אם כן:
האם וכיצד תורם חינוך בפנימיית נוער לילדים ובני נוער בסיכון?
שאלות המשנה של העבודה, אליהן אתן תשובה אפשרית במהלך גוף העבודה יהיו:
מה הם המאפיינים העיקריים בפנימייה ?
מה היתרונות של פנימייה על פני בית ספר רגיל ?
מה החסרונות בפנימייה ?
האם חינוך פנימייתי מתאים לכל הילדים ?
פרק ראשון: ילדים בסיכון ומצבי עקה. מאפיינים ודרכי טיפול
פרק שני: חינוך בפנימיות נוער יתרונות וחסרונות
פרק שלישי: יתרונות וחסרונות פנימיית נוער עבור ילדים בסיכון לעומת בתי ספר רגילים
סיכום
ביבליוגרפיה