עבודה סוציאלית בהקשר להגירה
חשיבות הפרויקט
פרויקט זה, בא לתת מענה ולשאוף להשיג מטרות במספר תחומים שונים, אשר עשויים לשפר את מצבו של המהגר והעולה גם יחד. הפרויקט, משלב את בית הספר בתוך תהליך לשוני-תרבותי, שבו מלמד הילד את הוריו את השפה העברית, בחציו הראשון של הפעילות, והוריו מלמדים את התלמידים ספרות, המתבססת על שפת המוצא ממנה באו. כך, התלמיד זוכה לעזור להוריו בשפה המקומית, אשר משפיעה באופן ישיר על השתלבותו, משפרת את שפתו של התלמיד, ומסייעת להורי התלמיד לשמר את תרבותם הקודמת, ולמצוא לה מקום וביטוי (Potocky-Tripodi, 2002).
חשיבותו המרכזית של הפרויקט, הינו העובדה כי הפרויקט מתחולל בבית הספר, מה שמעניק ללימודים בין התלמידים להורים הזוכים לסיוע ופיקוח של המורים והמורות, אשר זוכות להכיר את הורי התלמידים, וכך לערב אותם בענייני בית הספר. מעורבות הורים, נחשבת לגורם מרכזי בהישגי התלמידים, ולכן, מעורבות כזו, תשפר את השתלבותם והצלחתם של הילדים העולים הנדרשים להתחרות בשוק העבודה בבגרותם (Hashmi & Akhter, 2013).
מערכת החינוך, נחשבת לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר להצלחתם של ילדים מהגרים, ויכולתם להשתלב בחברה, ולצאת (באמצעות ניעות סוציו-אקונומית ומקום עבודה שונה בהיררכיה החברתית) מעגל העוני השורר בקהילתם, לטובת עתיד טוב יותר עבור ילדיהם שלהם (רבינוביץ׳, 2017). פרויקט זה, עשוי להעניק לתלמידים את הביטחון לראות בבית הספר בתור כלי לטובת שאיפותיהם, ואף להקנות זמן משמעותי להורים, לזכות ולחוות את מערכת החינוך הישראלית, וכך למצוא את עצמם משתלבים בצורה טובה יותר, שפתית ותרבותית, בתוך החברה המקומית (Potocky-Tripodi, 2002).