אסטרטגיות הוריות ודפוסי ויסות רגשות

מזהה: 7552
מאמר חם

עמדות ותפיסות של הורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים כוללות מרכיב קוגנטיבי, רגשי והתנהגותי (De Boer & Munde, 2015). אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בתור סט ערכים שההורה מעוניין לחנך את ילדו לפיו ובהתאם, גם העמדות והתנהגות הילד עשויות להתעצב (Dohmen et al., 2012). לפיכך, המחקר הנוכחי מעוניין לבחון את הקשר שבין עמדות ההורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים לבין הערכת ההתנהגות של ילדיהם כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים ומידת האמפתיה הכללית של ילדיהם. השערות המחקר הינן שיימצא קשר חיובי בין עמדות ההורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים לבין התנהגות ילדיהם כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים וכן, כי יימצא קשר חיובי בין עמדות ההורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים לבין מידת האמפתיה של ילדיהם כלפי ילדים עם צריכים מיוחדים.

במחקר השתתפו 35 הורים לילדים בטווח הגילים 3-8 שנים. במחקר נעשה שימוש בשאלון שחובר במיוחד לצורך המחקר. השאלון כלל 60 היגדים בסך הכל והוא מבוסס על 4 שאלונים שונים וכלל חמישה חלקים: משתנים דמוגרפיים, שאלון עמדות הורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים, שאלון אמפתיה רגשית, שאלון הערכת התנהגות ושאלון רצייה חברתית. על מנת לבחון האם ימצא קשר חיובי בין עמדות ההורים כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים לבין התנהגות ילדיהם כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים ובין עמדות ההורים לבין מידת האמפתיה של ילדיהם, חושב מתאם פירסון. 

 

תקציר

1.סקירת ספרות

1.1 הורות מהי?  

1.2 עמדות או תפיסות הוריות באופן כללי  

1.2.1 עמדות או תפיסות הוריות כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים

1.3 הגדרת אמפתיה מהי ואמפתיה בקרב ילדים צעירים 

1.4 התנהגות ילד עם התפתחות תקינה כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים  

1.5 המחקר הנוכחי  

1.5.1 שאלת המחקר

1.5.2 השערות המחקר

2. שיטה

2.1 משתתפים

2.2 כלי המחקר

2.3 הליך המחקר

3. תוצאות

4. דיון

4.1 סיכום תוצאות המחקר  

4.2 בחינת הדמיון או השוני בין ממצאי המחקר הנוכחי לממצאיהם של מחקרים אחרים  

4.3 מסקנות והשלכות תאורטיות ומעשיות   

4.4 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך  

4.5 סיכום  

רשימה ביבליוגרפית  

375.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | עבודה סוציאלית | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
6029
היקף עמודים:
17
מספר מקורות:
10
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.