הפרעת הדיסקלקוליה מתייחסת להפרעה בתחום החשבון. הפרעה זו באה לידי ביטוי בקושי בספירה, למידה של חוקים חשבוניים וחישובים, קושי במדידה, הערכת שעה, ספירת כסף והערכה של כמויות מספריות (Cortiella & Horowitz, 2014). אנשים בעלי הפרעה של דיסקלקוליה עשויים להתקשות בביצוע פעולות כגון חיבור וחיסור כפל וחילוק וכמו כן, לעשות היסקים מתמטיים ולפתור בעיות (Landerl, Bevan & Butterworth, 2004).
במחקרים, נמצא קשר בין לקות הדיסקלקוליה לבין יכולת של זיכרון עבודה, במיוחד זיכרון עבודה מרחבי. על פי המודל הנפוץ ביותר של זיכרון עבודה (Baddeley & Hitch, 1974), הזיכרון מורכב ממספר יכולות או תת התמחויות: מערכת וזיאולית מרחבית, לולאה פונולוגית, ומנגנון מנהלי. המערכת הויזואלית-מרחבית מתפקדת כאחסון זמני של מידע חזותי ומחרבי.
העבודה כוללת סקירת ספרות ורשימת מקורות