המושגים של חמלה עצמית ואינטליגנציה רגשית חשובים ביותר בהתפתחות של מתבגרים. חמלה עצמית מתייחסת ליחס הומני ונדיב כלפי העצמי (Neff, Kirkpatrick, & Rude, 2007). לתפיסה עצמית שאינה שיפוטית אלא מקבלת ומכילה. אינטליגנציה רגשית מוגדרת כיכולת לנתר את הרגשות העצמיים ורגשות של בני אדם אחרים, להבחין בין רגשות שונים ולתייג אותם בהתאם ולהשתמש במידע רגשי על מנת להנחות התנהגות ומחשבה (Coleman, 2008). מכיוון שחמלה עצמית היא דרך לווסת רגשות, הטענה היא כי חמלה עצמית היא חלק מאינטליגנציה רגשית כללית יותר אשר כוללת בתוכה גם יכולת לווסת את הרגשות ולכוון רגשות על מנת להתנהג ולחשוב באופן מסתגל (Neff, 2003). באותו המחקר (Neff, 2003). המטרה של המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם יש קשר בין חמלה עצמית לבין אינטליגנציה רגשית בקרב מתבגרים. ההשערה הייתה כי הקשר יהיה חיובי, כלומר, שרמות גבוהות של חמלה עצמית יהיו קשורות לרמות גבוהות של אינטליגנציה רגשית. ממצאים של מחקר זה תומכים בהשערה. נמצא קשר חיובי מובהק בין דיווח על חמלה עצמית לבין דיווח על אינטליגנציה רגשית בקרב משתתפים מבוגרים אשר נשאלו על הדרך בה הרגישו כאשר היו מתבגרים.
העבודה כוללת:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
שיטה
תוצאות
דיון
מקורות
נספחים