הקשר שבין אבחון לקות למידה לבין תחושה של רגשות שליליים, כגון דיכאון, חרדה ותחושה של אי הצלחה

מזהה: 4072
מאמר חם

"באיזו מידה אתה אוהב את עצמך כאשר אתה חש כאב נפשי?" "באיזו מידה אתה מנסה להתייחס לרגשותייך בסקרנות ובפתיחות?" "באיזו מידה אתה חסר נינוחות ושיפוטי כלפי הפגמים והחסרונות שלך?" שאלות אלו לקוחות מתוך שאלון למדידת חמלה עצמית (SCS), שחיברה קריסטיאן נף (Neff, 2003). אנחנו יודעים איך לבקר אחרים כשצריך, אך יותר מכל אנו יודעים איך לבקר את עצמינו. חמלה עצמית, המוגדרת כגישה חיובית כלפי העצמי, מורידה את רמת הרגש השלילי כלפי העצמי ומובילה להתמודדות טובה יותר עם אתגרי החיים (למשל, Neff, Kirkpatrick, & Rude, 2007). בספרות נמצא שלקויות למידה קשורות לטווח רחב של קשיים. בין הקשיים ניתן למצוא נשירה מבית הספר, מצוקה פסיכולוגית, אבטלה, ושכר ממוצע נמוך יותר (American Psychiatric Association, 2013).  לילדים עם לקויות למידה ישנן גם בעיות חברתיות, התנהגותיות ורגשיות. כך למשל, בין הבעיות שמצאו בספרות בהקשר של לקויות למידה ניתן למצוא בעיות סומטיות, חרדה ודיכאון, בעיות קשביות, בעיות של אגרסיה ותוקפנות, הפנמה, החצנה ועוד (Shalev, Auerbach, Manor, & Gross-Tsur, 2000). מסיבה זו, חשוב לזהות את המשתנים אשר עשויים להגן על אנשים עם לקויות למידה מפני ההשלכות השליליות של הלקות. מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק את הקשר בין חמלה עצמית לבין רגשות שליליים בקרב לקויי למידה, ולנסות לענות על השאלה האם חמלה עצמית יכולה למתן את הרגשות השליליים בקרב לקויי למידה?

520.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | לקויות למידה | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
8316
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.