השפעת תוכן המדיה בו צופים לפני השינה, על איכות השינה

מזהה: 7718
מאמר חם

חקר השינה זכה להתעניינות מחקרים רבה, מכיוון שעל פי הנתונים שנאספו לגבי אוכלוסית המבוגרים בארצות הברית, נמצא כי כ-14.71% סובלים מבעיות שינה (Kumar, 2008). כיום ידועות כ-100 הפרעות שינה אפשריות, כאשר 9 תלונות שכיחות בדרך כלל ממוינות לתוך 5 קטגוריות: היפרסומניה, אינסומניה, הפרעות בשעון הביולוגי, פראסומניה והפרעות שינה אשר קשורות להפרעות אחרות (Kumar, 2008). סיבה נוספת לכך שחקר השינה זכה לתשומת לב מחקרית רבה קשורה בהשפעת השינה על משתנים בריאותיים ופסיכולוגיים. כך, למשל Pilcher, Ginter, & Sadowsky (1997) דיווחו כי הפרעות בשינה עשויות להוביל לקשב לקוי ולמגוון רחב של בעיות בריאותיות כגון בעיות לב (Partinen, Putkonen, Kaprio, Koskenvuo, & Hilakivi, 1982 ) ובעיות עיכול (Elashoff et al., 1983). בנוסף, מחקרים מצאו כי דיווח עצמי על שינה הנמשכת 7-8 שעות קשורה באופן חיובי לדיווח עצמי של בריאות ואורך חיים (Belloc & Breslow, 1972) וכי שינה אשר נמשכה פחות משבע שעות נמצאה קשורה לתמותה ממגוון של סיבות (Tamakoshi & Ohno, 2004).

על מנת לחקור את ההשפעה של הפרעות שינה על משתנים אלו, נהוג להעריך את השינה באמצעות חלוקה לשתי קטגוריות מרכזיות: כמות השינה ואיכות השינה. החוקרים משערים כי בעוד שיש חפיפה רבה בין השניים, ישנו הבדל איכותי ביניהם.

 

1. תקציר  

2. מבוא  

3. השערת המחקר 

4. שיטה 

5. תוצאות 

6. דיון ומסקנות 

7. ביבליוגרפיה 

8. נספח א'

9. נספח ב'

10. נספח ג'

11. נספח ד'

570.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9140
היקף עמודים:
41
מספר מקורות:
45
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.