עבודה זו הנה מטלת הסיום של הקורס "מבוא לפסיכולוגיה". בעבודתנו נציג, נפרט, נסביר ונדגים אודות בעיית משמעת שעליה כתבנו בעבודה, וזאת תוך התבססות על סיכומי הקורס והמצגות שהוצגו בקורס. ההצגה, הפירוט, ההסבר והדוגמאות יבואו לידי ביטוי באמצעות החומרים המוזכרים לעיל, ובנוסף באמצעות פרשנות אישית שלנו, להלן כותבות העבודה.
בעבודה זו ניתן למצוא ארבעה חלקים. החלק הראשון מתאר את המקרה שעליו מבוססת העבודה, ומתייחס לתיאור הבעיה, תולדותיה, נתוני הרקע של האובייקט (רקע משפחתי, רקע לימודי, מצב חברתי ועיסוקים) אירועים משמעותיים שיש לציין בחייה של התלמידה המתוארת והגדרת השינוי הרצוי. החלק השני בעבודה מתייחס למענה על שאלות, אשר התשובות עליהן מנותחות בזיקה לבעיה המוצגת. השאלות בעבודה מתייחסות לשתי גישות – גישת יחסי אובייקט ותיאוריית ההתקשרות של בולבי והגישה ההתנהגותית, מתארות את הגישות, ממשיגות את הבעיה באמצעות המונחים השגורים בשתי הגישות, מציבות את הדמות החינוכית (להלן המורה) כסמכות בפתרון הבעיה ומציגות פתרון, ואף מציגות את הקשיים שהבעיה צופה במסגרת ההתערבות הבית ספרית. החלק השלישי בעבודה זו הנו רפלקציה אישית של כל אחת מאיתנו על כתיבת העבודה, אשר מתארת את חווית הכתיבה, הקשיים, התובנות, הלמידה ועוד. החלק הרביעי והאחרון בעבודה הנו סיכום, אשר מתאר את עיקרי התכנים שעלו במהלך כתיבת העבודה ובמהלך מתן המענה על השאלות, כפי שמוצגות בעבודה.
מבוא
תיאור המקרה
תיאור הבעיה
תולדות הבעיה
נתוני רקע
רקע משפחתי
רקע לימודי
מצב חברתי
עיסוקים
אירועים משמעותיים
הגדרת השינוי הרצוי
מענה לשאלות
1.גישת יחסי אובייקט ותיאוריית ההתקשרות של בולבי
מבוא לגישה
המושגים שבהם הגישה הייתה משתמשת על מנת להמשיג את הבעיה
תפקיד מקור הסמכות בהתמודדות עם המקרה המתואר
הקשיים שהגישה צופה בהתערבות במסגרת בית הספר
2.הגישה ההתנהגותית
מבוא לגישה
המושגים שבהם הגישה הייתה משתמשת על מנת להמשיג את הבעיה
תפקיד מקור הסמכות בהתמודדות עם המקרה המתואר
הקשיים שהגישה צופה בהתערבות במסגרת בית הספר
רפלקציה
סיכום