בעבודה זו ייחקר הייצוג של קהילת החנונים בקומדיית המצבים "המפץ הגדול". לאחר שסטריאוטיפ החנון מוגדר כאדם בעל אינטליגנציה גבוהה המתעניין בטכנולוגיה ומשחקי מחשב והוא אינו בעל מראה אטרקטיבי, ניתן להבין כי המילה "חנון" היא בעלת קונוטציה שלילית. כמו כן ייבדקו הנתונים לפי הסטריאוטיפ הזה וכל מה שהוא חריג ושונה מסטריאוטיפ זה יוזכר גם כן.
הדמויות בתכנית מוצגות לפי הסטריאוטיפ הזה, הדמויות לבושות בבגדים מסויימים, לכל דמות יש את הסגנון שלה וכמובן שהבחירה האופנתית של החנונים בתכנית היא מיושנת ומשעשעת וכפי שהסטריאוטיפ מציג אותה- חוסר חוש לאופנה. לאותם החנונים סגנון דיבור משלהם והם מוצגים כבדיחה אל מול חבריהם בחלק גדול מהסטיואציות. (Cooper, 2014, p1)
מטרות המחקר בעבודה זו הן כמפורט: בראשית כל לבדוק האם קיימים הבדלים בין ייצוג הגבר החנון בסדרה לבין ייצוג האישה החנונית. כמו כן לבדוק מה ההבדלים בין החנונים לבין האנשים ה- לא חנונים בהסתמך על כמה דמויות ספציפיות מהסדרה. ולבסוף לבדוק ולנתח דמות אחת ואת הדרך שבה היא מתקשרת וזוהי דמותו של ד"ר שלדון קופר, החנון "הכי גדול" בתכנית.
המתודולוגיה תתבצע על ידי ניתוח תוכן איכותני. הניתוח יתבסס על הפרקים של הסיטקום "המפץ הגדול" ויערך בעזרת ניתוח סצנות מסוימות בהן מופיעה דמות מסוימת אשר מתאימה להגדה של "חנון". בחלק מהסצנות החנון ישוחח עם מישהו שאינו חנון או ישוחח עם אישה חנונית וכמו כן נבדוק סצנות בהן חנון משוחח עם חנון אחר בכדי לבדוק את דמותו של שלדון אשר רמת החנוניות שלו עולה בהרבה מעל זו של חבריו החנונים האחרים ובדיקה זו תבדוק במה זה מתבטא.
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
ניתוח נתונים
דיון, סיכום ומסקנות