ייצוג האלכוהול בסיטקום המפץ הגדול

מזהה: 3145
מאמר חם

מחקר רב מתעסק באיך בדיוק צריכת האלכוהול משפיעה על בני נוער בצורות שונות.

יש הדגשה רבה על מחקר סביב העלייה במספרים של בני נוער ששותים אלכוהול וההשפעות הרעות שנובעות מכך שיש סצנות רבות עם שחקנים ששותים אלכוהול. יש השפעה ישירה בין כמות השעות של צפייה בטלוויזיה שמראה שחקנים שותים אלכוהול לבין צריכת האלכוהול של אותו צופה (עם דגש על כך שיש השפעה גדולה יותר על גברים) (Koordeman, Anschutz, Baaren and Engels, 2010). למרות שמחקרים רבים מתעסקים על צריכת אלכוהול במציאות לעומת צריכת אלכוהול בסדרות, ניתן להבין ממחקרים אלו שיכולות להיות השפעות הרבה יותר רחבות על הצופים כתוצאה מצפייה בסצנות שמדגישות את שתיית האלכוהול.

עבודה זו מתעסקת בהשפעות שנובעות מצפייה בשחקנים ששותים אלכוהול בסיטקום 'המפץ הגדול' ואיך צופים תופסים את ההתייחסויות האלו וההשלכות על פרספקטיבת העולם. עבודה זו משערת שסיטקומים משתמשים האלכוהול בצורה מאוד מסוימת כדי להדגיש את המאפיינים בין "חנונים" שנתפסים כ – לא שותים אלכוהול, ולא יודעים איך להכיל אלכוהול, ולכן ההשפעות של אלכוהול על אותם שחקנים כשהם מתחילים לשתות – לבין שחקניות שנתפסות כיותר חלק מה"זרם"
שאפילו עבודתם זה להיות מומחיות באלכוהול.

הסדרה "המפץ הגדול" משתמש בפרספקטיבות שכבר קיימות בחברה כדי להדגיש לצופים את האופי של השחקנים. מה שמעניין הוא שככל שסדרות מדגישות את המאפיינים האלו, יש השערות שבני נוער יתפסו את אנשים דומים לשחקנים האלו בחברה כדמות מסוימת. דבר זה גורם ליותר סטראוטיפים ולא עוזר לשבירת המעגל בין מה שניתן לראות בסדרות וסרטים לבין מה ניתן לקלוט מהעולם מסביבנו. 

 

תוכן עניינים:

מבוא
סקירת ספרות

השפעת הסרטים על החבר'ה
הצגת אלכוהול בטלוויזיה
הצגת חנונים בטלוויזיה

ייצוג האלכוהול כתרבות, בקולנוע ובטלוויזיה והשיווק של המשקאות בתוכניות
מתודולוגיה
ייצוג הדמויות במפץ הגדול (בהסתמך על המאמרים שיש)
ייצוג האלכוהול במפץ הגדול (בהסתמך על המאמרים יש גם מאמר על ביטחון עצמי).
ממצאים
דיון וסיכום  
ביבליוגרפיה

 

255.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | קולנוע
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
4091
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.