יש הדגשה רבה על מחקר סביב העלייה במספרים של בני נוער ששותים אלכוהול וההשפעות הרעות שנובעות מכך שיש סצנות רבות עם שחקנים ששותים אלכוהול. יש השפעה ישירה בין כמות השעות של צפייה בטלוויזיה שמראה שחקנים שותים אלכוהול לבין צריכת האלכוהול של אותו צופה (עם דגש על כך שיש השפעה גדולה יותר על גברים) (Koordeman, Anschutz, Baaren and Engels, 2010). למרות שמחקרים רבים מתעסקים על צריכת אלכוהול במציאות לעומת צריכת אלכוהול בסדרות, ניתן להבין ממחקרים אלו שיכולות להיות השפעות הרבה יותר רחבות על הצופים כתוצאה מצפייה בסצנות שמדגישות את שתיית האלכוהול.
עבודה זו מתעסקת בהשפעות שנובעות מצפייה בשחקנים ששותים אלכוהול בסיטקום 'המפץ הגדול' ואיך צופים תופסים את ההתייחסויות האלו וההשלכות על פרספקטיבת העולם. עבודה זו משערת שסיטקומים משתמשים האלכוהול בצורה מאוד מסוימת כדי להדגיש את המאפיינים בין "חנונים" שנתפסים כ – לא שותים אלכוהול, ולא יודעים איך להכיל אלכוהול, ולכן ההשפעות של אלכוהול על אותם שחקנים כשהם מתחילים לשתות – לבין שחקניות שנתפסות כיותר חלק מה"זרם"
שאפילו עבודתם זה להיות מומחיות באלכוהול.
הסדרה "המפץ הגדול" משתמש בפרספקטיבות שכבר קיימות בחברה כדי להדגיש לצופים את האופי של השחקנים. מה שמעניין הוא שככל שסדרות מדגישות את המאפיינים האלו, יש השערות שבני נוער יתפסו את אנשים דומים לשחקנים האלו בחברה כדמות מסוימת. דבר זה גורם ליותר סטראוטיפים ולא עוזר לשבירת המעגל בין מה שניתן לראות בסדרות וסרטים לבין מה ניתן לקלוט מהעולם מסביבנו.
תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
השפעת הסרטים על החבר'ה
הצגת אלכוהול בטלוויזיה
הצגת חנונים בטלוויזיה
ייצוג האלכוהול כתרבות, בקולנוע ובטלוויזיה והשיווק של המשקאות בתוכניות
מתודולוגיה
ייצוג הדמויות במפץ הגדול (בהסתמך על המאמרים שיש)
ייצוג האלכוהול במפץ הגדול (בהסתמך על המאמרים יש גם מאמר על ביטחון עצמי).
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה