קולנוע - עדתיות ומגדר בכדורגל הישראלי

מזהה: 2908
מאמר חם

עבודה זו תעסוק בהיבטים העדתיים והמגדריים כפי שהם באים לידי ביטוי בייצוג הקולנועי של תחום הכדורגל בישראל. ההיבט העדתי שפירושו  הוא התפלגות לעדות תוך שמירה על הזהות והמנהגים של העדה. כך במציאות הישראלית מתקיימת תופעה מיוחדת של גלויות חוזרות ע"פ אידיאולוגיה של התרבות הדומיננטית של העולים. המושג מוצא עדתי יוצר הפרדה בין יוצאי אסיה/ תופעת העדתיות מתקיימת גם בתחום  הכדורגל. תופעת הכדורגל חרגה מעבר לגבולות המשחק  והפכה לעניין תרבותי בעל השפעה מעצבת על היבטים קיומיים שונים של בני האדם אחד ממוקדי השפעה אלה הינה תופעת עיצוב הגבריות.כך הכדורגל הוא המנגנון להצגת ערכי הגבריות

 הספורט נתפס לאורך ההיסטוריה כפעילות השמורה לגברים וככזו שמבחינה אותם מנשים. כך דומה שהכדורגל הינו תחום שבו באהל ידי ביטוי חברתי עליונותו הפיזית של הגוף הגברי ושל תכונותיו לעומת הגוף הנשי החלש[1]. הספורט ובתוכו הכדורגל אולי יותר מכל מסגרת חברתית אחרת הוא הזירה החברתית החשובה ביותר להבניית ההיררכיה המגדרית בין נשים לבין גברים ולהנצחת אי השוויון ביניהם.

ברצוני לבדוק כיצד היבטים חברתיים אלה של תחום הכדורגל באים לידי ביטוי אם בכלל בקולנוע הישראלי.

 ב.פירוט שאלות המחקר:

היבט מגדרי  - מהי הגדרת הגבריות בכלל? מהי גבריות נכונה בכדורגל הישראלי? מהי גבריות לא נכונה בכדורגל הישראלי? מה הקשר בין כדורגל לייצור גבריות? מהו היחס הנכון לנשים כחלק מתפיסת הגבריות? מהו היחס הלא נכון לנשים כחלק מתפיסת הגבריות?

היבט עדתי -  מהי הגדרת העדתיות? מה הקשר בין כדורגל לעדתיות?האם יש הבדל בין אשכנזים ומזרחים בייצוג הכדורגל בקולנוע הישראלי?כיצד מוצגים שחקנים אשכנזים?כיצד מוצגים שחקנים מזרחים? מה מוצאם של מנהלי הקבוצות? האם  הם אשכנזים או מזרחים?איזה משמעות יש לזה? האם קבוצה מסוימת מזוהה עם אשכנזים/מזרחים ואיזה משמעות יש לזה?

 

מבוא
מבוא סוציולוגי פוליטיקה מגדר ועדתיות בישראל
ייצוגי עדתיות בכדורגל ע"פ הסרטים- ניתוח
ייצוגי הגבריות בכדורגל ע"פ הסרטים-ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

415.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
קולנוע
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
6690
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.