לאורך שנות מחקרי התקשורת והתרבות, רבות דובר ונחקר נושא התפקיד של הפרסומת בהבניית המציאות והזהות המגדרית של הצופים. דימויי הנשים בפרסומות זכו לניתוח ומחקר רחב היקף מבחינה גיאוגרפית ותרבותית. לעומת זאת ניתוח דימויי הגברים בפרסומות הוא נושא מחקר הלוקה בחסר, כשמחקרים בעברית הם מצרך נדיר עד לא קיים בתחום. חשיבות חקר הייצוג של הגברים בפרסומות, היא רבת משמעות במציאות של מערכה לשינוי חברתי המטשטש את ההבדלים המגדריים המסורתיים, כמו גם חשיפה של זווית ראיה חדשה בניתוח התרבות והתקשורת. בעבודתי זו אנסה לשפוך אור על דימויי הגבריות בפרסומות, באמצעות ניתוח של פרסומות לשעוני יוקרה וספרות מקצועית.
שאלת המחקר של עבודתי היא: מהם דימויי הגבריות בפרסומות לשעוני יוקרה?
הספרות עליה התבססתי, כוללת מחקרים של גישות התרבות ומחקר התקשורת, מחקרי אופן ההגדרה של גבריות, ומחקרים הסוקרים ובוחנים את אופני הייצוג ודימוי של הגברים בתקשורת ובפרסומות. העבודה מחולקת לחלק עיוני של סקירת ספרות מקצועית, וחלק מעשי בו אבצע ניתוח פרסומות, אסכם ואדון בממצאי הניתוחים.
העבודה כוללת:
מבוא
ייצוג הגבריות בתקשורת
שאלת המחקר ומתודולוגיה
ניתוח פרסומות
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה